A bankok már megérkeztek a metaverzumba

Érdekes szakértői véleménycikk jelent meg a Coindesken, mely összegyűjtötte, hogy számos nagy bank máris rendelkezik jelenléttel a metaverzumban, és a trendek arra mutatnak, hogy ez a jelenlét a jövőben csak növekedni fog, hiszen így új felhasználói rétegeket érhetnek- és kötelezhetnek el márkájuk mellett.

Bár a “metaverzum” kifejezés hype faktora mostanra némileg megkopott, továbbra is vonzza a pénzintézetek figyelmét azáltal, hogy különleges lehetőségeket kínál a fiatal, technológiailag képzett, és pénzügyi életük korai szakaszában járó felhasználók megszólítására és elkötelezésére. Ezek a felhasználók már régóta nyitottak a fintech iránt, és mind ügyfélként, mind lehetséges jövőbeli munkavállalóként is értékes erőforrások lehetnek a vállalatok számára.

A metaverzum általában egy blokklánc-alapú, teljesen átfogó virtuális világként definiálható, amely új emberi és társadalmi-kulturális élményeket kínál. Ez megtestesíti a magával ragadó decentralizált közösségi élményeket, amelyek gyakran virtuális valóságot (VR) és kiterjesztett valóságot (AR) is használnak, így új lehetőségeket nyitnak a társadalmi interakció számára. A bankok úgy érzik, hogy ebben a digitális forradalomban nekik is részt kell venniük.

Olyan vezető tradicionális pénzügyi intézmények is élharcosai az átmenetnek, mint a JPMorgan, amely Onyx márkanév alatt hozott létre egy blokklánc-alapú nagykereskedői pénzügyi tranzakciós platformot a Decentralandban. A HSBC tavaly márciusban jelentette be, hogy földet vásárol a Sandbox metaverzumában, hogy új típusú felhasználói élményeket fejlesszen ügyfelei számára.

A Kookmin és a DBS – két ázsiai bankóriás – szintén belépett a metaverzumba: a dél-koreai Kookmin Bank saját metaverzum-alapú pénzügyi szolgáltatással és személyes ügyfélszolgálattal rendelkezik, illetve terveik között szerepel az alkalmazottak képzése és a fiatal fogyasztók pénzügyi oktatása is. A DBS, Szingapúr legnagyobb bankja, egy nagy telket vásárolt a Sandboxban, hogy interaktív élményeket teremtsen a fenntarthatóbb világ előmozdítása érdekében. A bank törekszik felfedezni a web3-ban rejlő lehetőségeket, és szeretnék ráirányítani a figyelmet az ESG-problémákra.

Kanadában két meghatározó pénzintézet, a TD és az RBC hajtanak végre kísérleti metaverzum programokat annak érdekében, hogy megértsék a technológiát és lépést tartsanak a felhasználói élmény fokozásában egyre növekvő versenyben. A TD nyilvános pilot programja 2023 januárjától áprilisig futott.

A bankok nem csak marketing csapataikkal, és az ügyfélélményért felelős szakembereikkel követik figyelemmel a metaverzumot, hanem gazdasági szempontból is fontos megérteniük az átmenetet, és az újonnan létrejövő pénzügyi termékeket. Ilyen újonnan létrejövő pénzügyi termékek például a metaverzum ETF-ek és a metaverzum indexek, melyek a metaverzum érmék növekvő piaci kapitalizációja és a fiatalabb generációk digitális eszközökbe történő befektetési hajlandósága miatt népszerűek. A banki tanácsadóknak képezniük kell magukat ezeken a területeken, hogy megfelelően tudják tájékoztatni ügyfeleiket a kriptodevizákkal kapcsolatos lehetőségekről.

A Capgemini “Wealth Management Top Trends 2023” című jelentése rávilágít arra, hogy a kiemelkedően nagy vagyonnal rendelkező magánszemélyek 70%-a fektet digitális eszközökbe, és közülük tízből kilenc 40 év alatti választ kriptodevizákat is befektetési eszközeik diverzifikálására. A metaverzumnak jelentős hatása van a pénzügyi szolgáltatási szektorra, és ez a bank- és tőkepiacok következő fejlődési szakaszát vetíti előre.