A Binance az argentin labdarúgó-válogatott új szponzora

Az Binance argentin együttműködése öt évig fog tartani, és nemcsak a nemzeti válogatottra, hanem az argentin bajnokságra is kiterjed majd.

Fan Token, névadói jog és szponzoráció – mindent kap a Binance

Bár a legtöbb sporttal kapcsolatos szponzorációt egyértelműen a Crypto.com-hoz köthetjük a kriptovilágban, a Binance, úgy tűnik, most nagy léptekkel szeretné behozni a lemaradását. A kereskedelmi volumen szerinti legnagyobb tőzsde most az argentin futballszövetséggel (AFA) írt alá egy ötéves, stratégiai megállapodást. Az együttműködés részeként a Binance lesz a legfőbb globális szponzora az argentin nemzeti labdarúgó-válogatottnak, illetve névadó szponzorává válik az argentin futballbajnokságnak is.

A szponzoráció mellett a Binance egy fan token fejlesztését is bejelentette. Ezt a hírek szerint „hamarosan” piacra is fognak bocsátani.

Az együttműködés mindkét oldal számára sok előnyt tartogathat, és ezt mind a Binance, mind a futballszövetség képviselői kiemelték. Claudio Tapia, az argentin labdarúgó-szövetség elnöke ezt nyilatkozta a bejelentést követően:

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy a Binance kereskedelmi partnerévé vált a szövetségnek. A megegyezés egyértelműen stratégiai és mindkét fél számára kiváló eredményeket fog hozni.”

Maximiliano Hinz, a Binance latin-amerikai részlegének igazgatója szerint a kriptoszféra különösen csábító az argentin labdarúgó szurkolóknak. Leandro Petersen, az argentin szövetség kereskedelmi és marketing menedzsere szerint akár „több millió szurkoló is megszerezheti az szövetség új digitális eszközeit”.

S bár a Binance számára az argentin szövetséggel való friss együttműködés lesz az első jelentős lépés a futball világában, az argentin futballnak nem ez az első találkozása a kriptovilággal. Tavaly novemberben a Bybittel írtak alá hasonló szponzori szerződést. A platform egészen 2023 végéig jelenik meg logójával az argentin válogatott felszerelésein.

A Socios.com szerint az argentin szövetség megszegte a velük kötött szerződésüket

A Binance-szel kötött szponzorációs szerződésnek egy cég kifejezetten nem örült. A Socios.com kriptoplatform tavaly júniusban írt alá egy szerződés az argentin szövetséggel, melynek részeként fan tokeneket adtak ki az argentin labdarúgó szurkolóknak. A Socios.com egyik szóvivője a Ledger Insight híroldalnak elmondta, hogy a szövetség Binance-szel való együttműködését saját szerződésük egyértelmű megszegésének tartják. Azt is hozzátette, hogy megfelelő jogi eszközökkel fognak fellépni az ügyben.

Teljesen felháborítónak tartjuk az AFA intézkedéseit. Az AFA kiadott egy sajtóközleményt, amelyben bejelentettek egy új Fan Token együttműködést, szponzorációs és névadói szerződést egy másik szolgáltatóval alig 9 hónappal azután, hogy a Socios.com-mal hároméves szerződést írtak alá” – írta a Socios.com egy közleményben.

A szövetség jelenleg még nem reagált a Socios.com állításaira. Az azonban valószínű, hogy egy új token kiadása a már kiadott Socios token értékét valóban jelentősen rontani tudná.

A kriptovaluta tőzsdék és egyéb platformok már a tavalyi év során is jó pár globális sportágban tűntek fel a legnagyobb szponzorok között. A korábban említett Crypto.com alig néhány hónapja kötött meg egy 700 millió dolláros szponzoráció szerződést, melynek részeként az LA Lakers arénájának névadó szponzorává váltak. Korábbi szerződéseik az UFC-vel és a Forma-1-gyel szintén többszáz millió dolláros értéket képviselnek. A Coinbase szintén belekóstolt tavaly a sportszponzorációba. Ők az NBA-vel kötöttek szponzori szerződést.