A kriptóknak köszönhetően egy új típusú befektető jelent meg Ázsiában

A kriptók körüli felhajtás az elmúlt években egy új típusú ázsiai befektető megjelenését eredményezte, jelentette az eToro.

CoinCash ATM Pécsett és Szegeden

A kereskedési platform friss felmérése szerint a 2017-ben és 2018-ban az eToro-ra regisztráló ügyfeleinek 73%-a elsősorban kriptókba fektetett. 11%-uk más eszközökbe is elkezdett befektetni, mint részvényekbe, devizákba, árukba. A trend különösen a 25 és 34 közötti generáció körében népszerű, ugyanis a frissen regisztráltak 44%-a ebbe a korcsoportba tartozik.

“Sokak a befektetést a gazdagok privilégiumának és/vagy a hétköznapi ember számára bonyolult dolognak tartották. A kriptó megváltoztatta ezt,” mondta Paul Familiaran, az eToro délkeleti-ázsiai vezetője. “Szerte Ázsiában olyan emberek kezdtek el befektetni, akik korábban soha, ami egy pozitív változást jelent a befektetői viselkedésben.”

Egy másik érdekesség, hogy Ázsiában, azon belül is Kínában és a csendes-óceáni térségében egyre több női befektető kezd el megjelenni és a kínai eToro kereskedők aránya eléri a 16%-ot, valamint 14%-et Ázsia többi részén. Globális viszonylatban az arány mindössze 8%.

“Mindegy hogy hiszel a kriptók jelentette hosszú távú lehetőségekben vagy sem, egy lényeges belépési pont volt a befektetőknek Ázsiában és szerte a világon,” magyarázta Familiaran.

A kriptó Ázsiában egy új demográfiai csoport figyelmét ragadta meg, akik meglátásaink szerint normális körülmények között nem fektetnének be. Kínában és tágabb Ázsiában egyaránt ez úgy is interpretálható, hogy nagy arányban csatlakoznak az eToro platformjához olyan hölgyek, akik életükben először próbálnak kereskedni.

Azok akik kriptoeszközökbe fektetnek, a felmérések szerint egyben tovább tartják pozícióikat, mint akik más eszközosztállyal kereskednek. Globálisan a kriptovaluta pozíciók 71 nappal tovább tartanak mint a második legtovább tartott eszközosztály, az ETF, ami azt indukálja, hogy a) a 2017-es év utolsó hónapjaiban vagy 2018 első felében fektettek be, vagy b) hosszú távú befektetésként tekintenek rá.

A kriptotél ellenére a kriptovaluta kereskedés világszerte nő. A napokban jelentette a Square amerikai fintech cég, hogy 2018-ban közel 166 millió dollár bitcoint értékesített a Cash App alkalmazásán keresztül. A cégnek 15 millió aktív ügyfele volt 2018 decemberében, ami a duplája az előző évinek.

A londoni adatelemző portál Skew a Twitteren jegyezte meg, hogy a BitMEX XBT/USD 120 napos kereskedési aktivitása 65 millió dollárt tesz ki óránként.

(Forrás: CoinJournal)

Kövess minket Facebookon és Instagramon is. Értesülj első kézből a friss kriptós hírekről!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.