A SpaceX partnerségre lépett a T-Mobile-lal

A T-Mobile alapítója, Mike Sievert és a világ leggazdagabb emberének számító SpaceX tulajdonos Elon Musk a texasi Boca Chicában jelentette be, hogy a két vállalat közösen dolgozik egy globális műholdas mobilszolgáltatáson.

Sievert és Musk az előző héten Boca Chicában, a SpaceX kísérleti telepén hozta nyilvánosságra, hogy az űrkutatási vállalat partnerségre lépett az ország vezető mobilszolgáltatójával. A projekt érdekessége, hogy a hagyományos mobilhálózatoknál használt technológia helyett ezúttal Starlink műholdakat fognak használni.

A Starlink műholdsereg segítségével oldják meg a globális lefedettséget

A két cég együttműködésének célja egy olyan globális hálózati lefedettség létrehozása, amely még a legnehezebben megközelíthető és a leglakatlanabb területeken is elérhető lesz. A partnerség a Starlink műholdprojektre épül, amellyel Elon Musk célja egy mindenhol használható internetszolgáltatás biztosítása. Érdemes megemlíteni, hogy már most is több mint 3000 Starlink műhold van alacsony földkörüli pályán, ami miatt eléggé megosztó a projekt. Egyrészt akár azoknak is elérhető lesz az internet, akik a világ legeldugottabb helyein élnek, másrészt viszont ezek a műholdak túlzsúfolttá teszik az alacsony földkörüli pályát, ráadásul a csillagászoknak is sok problémát okoznak a megfigyeléseik során.

Azt egyébként, hogy mennyibe fog kerülni az új szolgáltatás, egyelőre nem tudni.

Elon Musk szerint akár életeket is menthet a szolgáltatás

Musk a SpaceX texasi telepén elmondta:

“Ez nem rendelkezik majd olyan sávszélességgel, mint a Starlink terminál, de lehetővé teszi a szöveges üzenetek és képek küldését, és ha nincs túl sok ember az adott területen, akkor akár egy rövidebb videót is el lehet majd küldeni. Nem fogunk többé olyan tragédiákról olvasni, hogy valaki eltévedett, és ha tudott volna segítséget hívni, akkor túlélte volna.”

A CNBC Pro egyébként nemrég arról számolt be, hogy a Morgan Stanley elemzői szerint érdemes lesz odafigyelni a T-Mobile-ra, mivel úgy vélik, hogy a vállalat a versenytársak piaci részesedésének csökkenésével tovább fog növekedni.