A TikTok kriptós tartalmainak 30%-a hamis információkon alapszik

Az utóbbi időszak legelterjedtebb közösségi médiája, a TikTok gyors, rövid tartalmai ugyan néha hasznosak tudnak lenni, de kriptovaluta befektetés tanácsokhoz határozottan nem a legajánlottabb platform. A kriptós tartalmak kb. 30%-a hamis, félrevezető információkat közvetít.

Az úgynevezett kriptonfluenszerek ugyanis legtöbbször csak kihasználják hatalmas követőtáborukat arra, hogy ígéretes befektetéseket kínálva még nagyobb ismeretségre tegyenek szert, és ezen pénzt keressenek. Ez pedig sokszor abban nyilvánul meg, hogy a videó ugyan felkapott és “sikeres” lesz, de a tartalma valójában nem a valóságot tükrözi. Ezen félrevezető üzenetek később okozhatnak negatív kriptós élményeket a befolyásolt TikTok felhasználók számára, akik aztán végleg elfordulhatnak a kriptovaluták világától egy rossz tanács miatt. Megjegyezzük azonban, hogy ez nem mindenkire igaz, van aki segítő szándékkal, alapos kutatások után osztogat tanácsokat.

A kriptoval kapcsolatos hashtagekkel – például #crypto, #cryptok, #cryptoadvice – ellátott TikTok-videók elképesztő mennyiségű embert érnek el, a videók összesen több mint 6 milliárd megtekintést gyűjtöttek. A probléma ezzel csak az, hogy ezek körülbelül egyharmada hamis információkat tartalmaz.

A fiatalság nagy része ma már a TikTokra támaszkodik első számú információforrásként, ahelyett, hogy a Google-höz fordulnának válaszokért. A daapGamble friss tanulmánya azt állítja, hogy számos influencer nem ellenőrzött félinformációkat oszt meg különböző kriptobefektetésekről. Gyakran próbálják meggyőzni az óvatlan nézőket, hogy tegyék a nehezen megkeresett pénzüket – vagy a szüleikét – olyan kriptovalutákba, amelyeken később az ígéretekkel ellentétben – sokat veszítenek.

Bármilyen ígéretes tanácsot is hallassz, DYOR!

A DaapGambl 1161 ilyen TikTok-tartalmat és 594 influenszert elemzett, és megállapította, hogy körülbelül minden harmadik videó félrevezető. Ami ezentúl még rosszabb fényben tünteti fel ezeket a “nagy befolyással bíró” profilokat, az, hogy 10 “cryptok” fiókból (ami egy szójáték a platform nevéből) mindössze 1 tartalmazott valamilyen formában olyan nyilatkozatot, amely figyelmeztette a felhasználókat a befektetés kockázataira. Továbbá azt is megfigyelték, hogy ezen félrevezető videók szinte mindegyike megemlíti a Bitcoint.

A nézők gyakran figyelmen kívül hagyják az influencerek rossz szándékát, és pusztán a magas nézettség vagy kedvelésszám alapján bíznak a tartalmukban. Mind az új, mind a tapasztalt befektetőknek azt tanácsoljuk, hogy a kriptoprojektekkel kapcsolatban mindig végezzenek alapos kutatást, mielőtt bármilyen formában befektetnének.