A Photoshopot fejlesztő Adobe is belép az NFT-piacra

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A digitális szűkösség biztosítása érdekében az Adobe teszteli az új funkciót, amely segít ellenőrizni az NFT-k hitelességét.

Az Adobe – egy multinacionális számítógépes szoftvercég – nemrégiben partnerségre lépett a Rarible nevű NFT-piactérrel a digitális eredetiség támogatása érdekében. Az új együttműködés értelmében az Adobe elindítja az új “Content Credentials” funkciójának bétatesztjét, amely segít a digitális tartalom metaadatainak ellenőrzésében és védelmében.

Az NFT tulajdonjogának ellenőrzése

A Rarible a hét elején jelentette be az új funkciót egy blogbejegyzésben a honlapján. Az alkotók mostantól könnyedén ellenőrizhetik az Adobe platformon létrehozott digitális tartalmak tulajdonjogát. Ezek közé tartozik a Photoshop, a Stock és a Behance.

Amikor a Photoshop asztali alkalmazással NFT-t készítenek, az alkotók mostantól a közösségi médiaprofiljukat és a tárcájuk címét is összekapcsolhatják a munkájukkal. Ez növeli a fogyasztók körében a bizonyosságot, hogy a tartalom egy bizonyos alkotó legitim munkája.

A Rarible és más NFT-piacterek az Adobe-bal együttműködve segítik ezeknek a “tartalmi hitelesítő adatoknak” a megjelenítését. Az ő segítségük biztosítja, hogy a funkció széles körben elérhető legyen az NFT világában, és a gyűjtők ellenőrizni tudják, hogy a nem-helyettesíthető tokeneket ugyanaz a tárca hozta létre.

Ha a Rarible-n készített munkához címet adunk hozzá, az a listázást követően nyilvánosan látható tartalmi hitelesítő metaadatokkal jelenik meg. Ennélfogva a vásárlók számára sokkal könnyebb lesz a tulajdonjog megszerzése.

“Teljes mértékben támogatjuk az Adobe küldetését, hogy a digitális világot nyitottabbá és biztonságosabbá tegye az alkotók és a fogyasztók számára egyaránt” – mondta a Rarible. “Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a félretájékoztatás elleni küzdelemben…”

Az Adobe “Content Credentials” projektje az általa 2019-ben alapított Content Authenticity Initiative (CAI) része. A projekt célja az online vizuális félretájékoztatás elleni küzdelem.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.