Az Adidas partnerségre lépett a Coinbase kriptotőzsdével

Az Adidas német sportszergyártó cég a héten fejest ugrott a kriptovaluta szektorba, és partnerséget kötött a Coinbase kriptotőzsdével, valamint a The Sandbox metaverzum projekttel.

A sportmárka hivatalos Twitter-oldalán keresztül már adott egy kis ízelítőt a továbbiakról, de egyelőre még csak a rajongói fantáziájára bízta a partnerség következményeit. Az viszont talán egyértelmű, hogy ez lehet az Adidas legelső lépése a digitális ruházat velé, amely gondolatával eddig még csak nagyobb divatmárkák foglalkoztak. Sőt, tekintettel a Coinbase közelmúltbeli manőverezéseire, melyekkel intenzíven az NFT-kre összpontosított, meglehet, hogy a partnerség hatálya egészen a szektorig fog kiterjedni. De korábban egyébként már az is felmerült, hogy a kriptotőzsde és az Adidas közötti együttműködés a fizetésekben is gyökerezhet, és valamiféle kriptofizetési integrációt hozna a márka a vásárlási ökoszisztémájába.

Még mielőtt a brand egészen a tőzsdéig araszolt volna, először megállt egy kis csevejre a The Sandbox virtuális világgal is. Ahogyan azt a blokklánc játék fejlesztője megjegyezte, „a metaverzum nem ismer lehetetlent” – de vajon mit hozhat számunkra az együttműködésük?

Sokan odavissza vannak a prémium márkanevekért, így ne lepődjünk meg, ha a lelkes rajongókat a metaverzum is beszippantja. A divat és a kriptovaluták már lassacskán együtt mozognak, és a luxusipar is megpróbálja felvenni a lépést a legújabb technológiai innovációkkal. A Nike például éppen a múlt héten mutatta be a Roblox online platform együttműködéséből alakult „NIKELAND” virtuális terét. Az amerikai székhelyű vállalat nemmellesleg elég komoly múlttal rendelkezik a blokkláncok terén. 2019-ben például szabadalmat kapott a sportcipőinek tokenizálására, az idén novemberben pedig egy új kérelmet nyújtott be arra, hogy az ikonikus Nike pipa és a „Just Do It” szlogen is a metaverzum részévé váljon.