Divat és kriptó – a vezető márkák forradalmasítják az iparágat

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Divat és kriptovaluták – egykor ez a két fogalom szinte összeegyezhetetlennek tűnt, azonban az utóbbi időben ez az állítás megdőlni látszik. A legnagyobb divatmárkák és a luxusipar is megpróbálja tartani a lépést a legújabb technológiai innovációkkal és naprakésznek maradni a szélsebes digitális világban. Értelemszerűen pedig az ő figyelmüket sem kerülték el azon digitális eszközök, amelyek a blokklánc technológián alapszanak. 

Azzal, hogy a divatiparban nagy népszerűségnek örvendő márkák beléptek a kriptovilágba, az nem csupán számukra jár jótékony következményekkel. A döntés a kriptókra is jó fényt vet, illetve bizalmat kelt az emberekben, ugyanis sokan sajnos még mindig a bűncselekményekkel asszociálják őket.

Trenddiktátorok, avagy összefonódik a kriptó és a divat

Az elmúlt évben egyre több márka bontogatta szárnyait a kriptopiacon s egyúttal belekóstoltak a különböző blokkláncok és az okos szerződés technológiájába is.

2019-ben például az LVMH cégcsoport (amely olyan márkákat birtokol mint a Louis Vuitton vagy a Dom Pérignon) is tiszteletét tette a piacon. Blockchain Aura néven létrehozták saját konzorciumukat, amely lehetővé teszi termékeik gyártási folyamatának pontos lekövetését. Emellett pedig remekül szolgál arra is, hogy a vevők meggyőződjenek egyes portékák eredetiségéről.

Továbbá, a Hublot luxusóragyártó cég 2018-ban, a Bitcoin tizedik születésnapjának alkalmából, előállt egy különleges órával. A limitált példányszámban megjelentetett karórát kizárólag BTC használatával lehetett megvásárolni.

Ezek a vállalatok a divatipar már jól ismert sajátosságait aknázzák ki a kriptókon keresztül, azonban egy magyarországi kezdeményezés alapjaiban rázhatja meg a divatvilágot. A Dress-coding fantázianevet viselő csapat digitális ruhakollekciójával egy nemes ügyet is támogat.

Divat kriptó

A divat a metaverzumból sem hiányozhat

A Nike és a Dolce & Gabbana is meghatározó szerepet szeretne betölteni a metaverzumban. A Dolce & Gabbana által kibocsátott NFT-ket a metaverzum jövőbeli avatarjainak öltöztetésére fogják felhasználni. Ezenkívül november elején a Nike egy arra irányuló kérelmet nyújtott be, amely a „Just Do It” szlogen beiktatását indítványozza. Természetesen az ikonikus Nike pipa sem maradhat el, így az is a metaverzum részévé válna.

Forrás: en.cryptonomist.ch

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.