Az UFC és a Crypto.com együttműködésének köszönhetően bitcoinban kapnak bónuszt a sportolók

A vegyes harcművészetek első számú szervezetének tartott UFC és a Crypto.com új Fight Night bónuszokat jelentett be a sportolók számára, amelyeket bitcoinban fizetnek majd.

A bejelentés szerint a bónusz 3 darab bitcoint tartalmaz, amelyeket minden egyes UFC Pay-Per-View eseményen a három legjobb sportoló kap. A döntés a rajongók szavazatai alapján születik meg, és a világon bárki eldöntheti, hogy szerinte ki érdemelné meg legjobban a nem mindennapi jutalmat. Azonban a készpénzes bónuszok továbbra is érvényben maradnak.

„A Crypto.com még kevesebb mint egy éve a partnerünk, de már azt tudom mondani, hogy ők számítanak az egyik legjobbnak. Folyamatosan új ötletekkel állnak elő a rajongókkal való kapcsolataink elősegítése érdekében. Az új Fan Bonus of the Night egy nagyszerű mód arra, hogy még jobban bevonjuk őket az eseményeinkbe, miközben a bunyósokat is jutalmazni tudjuk.” – jelentette ki az UFC elnöke, Dana White.

A 625 millió rajongóval rendelkező sportág még 2021. júliusában egy 10 évre szóló, több millió dolláros megállapodást kötött a Crypt.com-mal.

„Az UFC-vel való együttműködésünk lényege, hogy a rajongók számára a legegyedibb és legmeggyőzőbb módokat hozzuk létre, hogy kapcsolatba kerüljenek a sporttal és kedvenc sportolóikkal egyaránt.” – mondta Steven Kalifowitz, a Crypto.com marketingért felelős vezetője.

A Crypto.com nagy lehetőséget lát a sportban

A Crypto.com nemcsak az UFC világában tevékenykedik serényen, hanem emellett számos neves sportesemény támogatója is egyben. A több milliós ügyfélkörrel rendelkező vállalat a 2022-es katari labdarúgó-világbajnokság kizárólagos kriptoszponzori támogatójaként lép majd fel. Emellett előző év végén látott napvilágot egy 20 évre szóló szerződés a Los Angeles Lakers kosárlabdacsapatával, amelyben a felek megállapodtak, hogy a csapat arénája a Crypto.com nevet viseli majd.

Egyes becslések szerint a kriptovalutákon keresztül történő sportszponzoráció 2026-ra elérheti az 5 milliárd dollárt, ami 778%-os növekedést jelent. Másrészt felmerül a kérdés, hogy vajon mi hajtja a kriptovállalatokat a sporton belüli marketing felé?

Mikor a Voyager Digital kriptoplatform többéves megállapodást kötött az amerikai női labdarúgó-bajnoksággal, a cég vezérigazgatója megválaszolta ezt.

„Sok átfedést látok a kriptó és a sportrajongók érdeklődési körei között. Azt hiszem ezért lép be egyre több vállalat erre a területre, és köt néhány nagyobb üzletet.” – mondta Steve Ehrlich, a Voyager vezérigazgatója.

Továbbá a Voyager partnerségre lépett a Dallas Mavericks kosárcsapattal, az amerikai focis Rob Gronkowskival és a NASCAR versenyző Landon Cassillel egyaránt.

A hatóságok sem maradnának ki

Ahogy több és több kriptovállalat lép együttműködésre sportcsapatokkal, úgy a globális szabályozó hatóságok is egyre csak szigorításokat terveznek annak érdekében, hogy szabályozás alatt tartsák a kriptovállalatokat.

Indiára most az ország legújabb reklámozási irányelvei vonatkoznak, amelynek hatására a kriptocégek tartózkodtak vállalatuk reklámozásától az idei krikett Indian Premier League-ben (IPL). Másrészt az Egyesült Királyság reklámszabályozási hatósága (ASA) például tavaly decemberben betiltotta az Arsenal szurkolói tokenjeit. A döntést úgy indokolták, miszerint az ehhez hasonló reklámok kihasználják a fogyasztók tapasztalatlanságát és hiszékenységét.