A Chiliz Chain validátoraként fog működni a PSG

A Paris Saint-Germain PSG lesz az első nagy futballklub, amely blokklánc protokoll validátorként fog működni, kihasználva pozícióját, hogy a validációs tevékenységekből származó bevételt visszaforgassa a PSG szurkolói tokenek visszavásárlásába.

A PSG, a francia labdarúgás nagyhatalma bejelentette, hogy blokklánc validátor lesz, és a Chiliz Chain blokkláncán fog munkálkodni, amely a PSG szurkolói tokenjeinek ad otthont.

Ezzel a lépéssel a PSG az érvényesítésből származó bevételt a rajongói tokenek rendszeres visszavásárlási programjának megvalósítására használhatja fel.

Míg a sportklubok már korábban is belevágtak a kriptopénzbe szurkolói tokenek létrehozásával, a PSG esete az első példa arra, hogy egy klub blokklánc validátorként a blokklánc technológia aktív résztvevőjévé válik.

A PSG Blockchain validátorként fog működni, a bevételt pedig szurkolói tokenekbe fekteti vissza

Február 22-én jelentették be, hogy a PSG lesz az első nagy futballklub, amely blokklánc protokoll validátorként fog működni, kihasználva pozícióját, hogy a validációs tevékenységekből származó bevételt a PSG szurkolói tokenek visszavásárlásába forgatja vissza.

A kezdeményezés célja, hogy elősegítse a klub és szurkolói bázisának önfenntartó digitális gazdaságát, ami jelentős lépést jelent a sport és a blokklánc technológia metszéspontjában.

A validátorok döntő szerepet játszanak a blokklánccsomópontok kezelésében, a tranzakciók ellenőrzésén és az okosszerződések engedélyezésén keresztül biztosítják a hálózat biztonságát, és ezáltal bevételt szereznek a csomópontok működéséből.

A PSG szurkolói token ökoszisztémájának gerincét a Chiliz Chain, a Socios, a több mint 150 profi futballklub és sportcsapat szurkolói tokenjeit közvetítő platform mögöttes infrastruktúrája adja.

Miután 2018 szeptemberében bevezette szurkolói tokenjét, a PSG jelentős növekedést tapasztalt tokenjének piaci kapitalizációjában, amely jelenleg lenyűgöző 28 millió dolláron áll.

A visszavásárlási program megvalósításának célja, hogy rendszeresen feltöltse a PSG szurkolói token-tartalékait, elősegítve egy fenntartható digitális gazdaság kialakulását körülöttük – emelte ki Chiliz.

A Chiliz Chain üzemeltetője, a Chiliz a hálózati tranzakciós díjak 20%-át tartja meg, míg a fennmaradó 80%-ot a hálózati validátorok és delegáltak kapják.

A Chiliz szerint a PSG Fan Tokenek automatizált visszavásárlását (amelyet a validátor által végrehajtott okosszerződések vagy a Chiliz-lánc decentralizált tőzsdéin keresztül könnyítenek meg), rendszeres időközönként tervezik, hogy következetesen megerősítsék a klub digitális gazdaságát.

Ez a visszavásárlási program biztosítja, hogy a klub validátoroktól származó bevételek jelentős részét – beleértve a gázdíjakat és a kínálat inflációját – visszaforgatják a PSG Fan Token kínálat megerősítésébe.

A Web3 kezdeményezések bővítése és a Blockchain Hackathon megrendezése

A Chiliz egy 1 milliárd dolláros „SportsFi” ökoszisztémával büszkélkedhet, amelynek zászlóshajó platformja, a Socios lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vezető sportklubokkal együttműködésben kibocsátott „Fan Token”-eket, köztük a $PSG tokent, szerezzenek és kereskedjenek velük.

A rajongói tokenek tulajdonosai különböző előnyöket élveznek, például hozzáférést kapnak exkluzív tartalmakhoz, részt vehetnek a klubdöntésekben és exkluzív árucikk-ajánlatokat kapnak.

A PSG készen áll a kriptopénz, Web3 és SportFi tájakon belüli szélesebb körű lehetőségek feltárására – mindezt Pär Helgosson vezetésével, aki a közelmúltban vette át a klub Web3 vezetőjének szerepét.

Helgosson megbízatása magában foglalja az alternatív pénzügyi lehetőségek feltárását az ökoszisztémán belül a klub pénzügyi ellenálló képességének és innovációs képességeinek növelése érdekében.

Helgosson hangsúlyozta a klub elkötelezettségét a web3 sportjövőjének alakítása iránt, a szurkolókkal való aktív kapcsolatteremtés révén, a web3 élményein keresztül.

Mint mondta, a kezdeményezés célja, hogy jutalmakat és előnyöket biztosítson a PSG tokentulajdonosainak, szponzorainak és játékosainak, ezáltal gazdagítva a szurkolói élményt.

„Célunk, hogy közösen egy fenntartható tokenomics-modellt építsünk ki, ahol a klub (a csomópont-érvényesítő szerepünknek köszönhetően) a nyereséget a szurkolói tokenek visszavásárlására és a szurkolói ökoszisztémába való visszaforgatásra használhatja.”

A PSG és a Chiliz közötti partnerség további lendületet kapott azzal, hogy az Animoca Brands kockázati tőkecég a Chiliz-lánc validátora lett.

A PSG olyan neves futballklubokhoz csatlakozik, mint az FC Barcelona, a Manchester City, a Juventus, az Arsenal, az Inter Milan, a Tottenham és az AC Milan, amelyek a Chiliz platformját használják a szurkolói tokenekhez.

Ezen kezdeményezések mellett a PSG és a Chiliz a nyáron egy blokklánc-hackatont is rendeznek az ikonikus Parc des Princes stadionban.

Az esemény célja, hogy a fejlesztőket a Chiliz-láncra vonzza, hogy decentralizált alkalmazásokat és termékeket hozzanak létre, amelyek PSG rajongói tokeneket tartalmaznak, tovább ösztönözve ezzel az innovációt és az együttműködést az ökoszisztémán belül.