A Paris St. Germain is bevezeti a szurkolói tokent

A Paris St. Germain labdarúgó klub nemrégiben létrehozott egy tokent, amely lehetővé teszi a szurkolók számára, hogy a labdarúgó klub működésével kapcsolatos kérdésekben szavazzanak és megosszák véleményüket. A tokenek a Socios nevű alkalmazáson keresztül lesznek elérhetők. Az app a Pokemon Go alkalmazáshoz hasonlóan működik, és segítségével a szurkolók közvetlenül beleszólhatnak a klub döntéseibe.

A többi labdarúgó klub is elkapta a blokklánc-lázat, nemcsak a PSG

Az egyik legmenőbb dolog a profi sportban jelenleg, amit a Paris St. Germain (PSG) is tett; aláírt a Socios-sal egy megállapodást, mely lehetővé teszi, hogy a klub 78 millió szurkolója részt vegyen és szavazzon a csapat által meghozandó döntésekben.

A PSG egyike azon csapatoknak, akik a Chiliz.net-tel, egy máltai céggel aláírták a szerződést. A Chiliz a Socios alkalmazás mögött álló vállalat, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megkeressék és megvásárolják a tokeneket egy Pokemon Go stílusú játékban, melyet a legnagyobb rajongóknak szántak.

A Chilizzel leszerződött csapatok még a Juventus ($JUV), Atletico de Madrid ($ATM), A.S. Roma ($ASR), Galatasaray ($GAL) és West Ham United ($WHU). A kezdetekkor 20 millió PSG tokent dobnak piacra, 1.69 font darabáron. A PSG és más csapatok tokenjeit is a Chiliz.net oldalon februártól lehet megvásárolni és eladni. A futballklub 5 éves szerződést írt alá a Socios-sal és a partnerségtől évi 2 millió fontos bevételre számítanak.

A profi sport szerte a világon felfigyelt a kriptovalutára

A Paris St. Germain és a Socios alkalmazás közötti partnerség, valamint a token bevezetése arra emlékeztet, amikor az Arsenal FC két évvel ezelőtt megállapodást kötött a Cashbet-tel. A PSG tokenje azonban lehetővé teszi a csapat szurkolói számára, hogy döntsenek például a barátságos mérkőzésekről és a mezek dizájnjáról is. Ezzel a rajongókat jobban bevonják az életükbe, akik a véleményüket is kinyilváníthatják szavazásokon keresztül.

A profi labdarúgás csak egy sportág a sok közül, ami érdeklődik a tokenek iránt. A profi kosárlabdacsapat, a Sacramento Kings szintén elindított egy kripto-gyűjthető terméket a Consensys-szel együttműködésben, amelyet az Ethereum kivitelezett.

A Mayor League Baseball is kibocsájtott kripto-gyűjthető baseball kártyákat. Ezek a „CryptoKitties megismerkedik a baseballal” MLB kártyák is az Ethereumon alapuló  okosszerződés felhasználásával működnek.

Az amerikai futballsztár és korábbi Superbowl bajnok, Russell Okung az egyik legszókimondóbb olyan profi sportoló, aki hangot adott a kriptovaluták felé irányuló támogatásának. Előfordult ugyanis, hogy fizetését Bitcoinban kérte. Nemrégiben pedig támogatása jeléül egy BTCPay Server által tervezett stoplit viselt a pályán, annak érdekében, hogy szurkolói körében is népszerűsítse a nyílt forráskódú Bitcoin fizetési lehetőséget. Az egyedi tervezésű stoplival az általa üzemeltetett Bitcoin fizetési applikációt reklámozta.

A kriptográfia és a sport lehet a következő nagy dobás, és sok profi sportklub már arra törekszik, hogy az érdeklődők számára izgalmasabbá tegye a szurkolást és “közelebb vigye őket a pályához”.

A kriptográfia kiváló módszernek tűnik, mely képes hozzáadni szurkolói élményhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük