A Coinbase új okostárcája forradalmasítja a szektort?

A Coinbase kriptovaluta tőzsde február 29-én bemutatta új okostárcáját, amelynek célja, hogy megkönnyítse az emberek számára a kriptovaluták használatát. Mostantól az, aki elveszíti privát kulcsát, továbbra is hozzáférhet eszközeihez.

A vállalat szerint a kriptovaluta tárca a megszokott „fájdalmas pontok” megszüntetésével kulcsszerepet fog játszani az iparág tömeges elterjedésében. A rendszert ugyanis úgy tervezték, hogy könnyebb és elérhetőbb legyen a zöldfülű kereskedők számára is. A tárcát közvetlenül egy decentralizált alkalmazáson (dApp) belül lehet létrehozni – mindössze egy jelszóval, elkerülve a tárcák visszaállításához szükséges 12 vagy 24 szóból álló azonosító megjegyzését. Mindemellett a Base, a Coinbase Layer 2. rétegű hálózatára épül, ami extra biztonsági réteget biztosít. A Base nem mellesleg már felülmúlta az Arbitrum és az Optimism növekedését is, és a hónap elején átlépte a 4 milliárd dolláros összértéket (TVL). A növekedése kifejezetten figyelemre méltó, tekintettel arra, hogy néhány versenytársával ellentétben a projekt nem rendelkezik natív tokennel.

A tárca az Ethereum mellett hozzáférést biztosít az összes blokklánchoz. Míg ugyanis 2020-ban, a DeFi-szektor virágzásakor az Ethereum volt az úgynevezett go-to-platform, mára már a hálózat zsúfolt lett, nem is beszélve a magas gas díjakról, amiket egy tranzakció végrehajtásáért kell fizetni.

Kapcsolódó: 8-havi csúcson az Ethereum gas díja az ERC-404 őrület közepette

A Coinbase új sebességre kapcsolt

A Coinbase technológiájával egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy úgy használjuk a kriptovaluta tárcákat, mint egy általános alkalmazást. Elméletben ötlete sikeres lehet, de még nem tudjuk, hogy hosszú távon hogyan fog helytállni. A self-custody okostárca egyébként jelenleg a tesztelési fázisban van és még nem érhető el a nagyközönség számára. A vállalat célja azonban, hogy a jövőben a tárcát alapértelmezett opcióvá tegye, azzal a céllal, hogy növelje a kriptovaluták elfogadottságát.

A kriptovaluta tőzsde gőzerővel azon van, hogy népszerűsítse a kriptovaluta szektort. A Bitcoin következő felezése előtt a napokban például egy frissen közzétett reklámot posztolt, amelyben a BTC értékének időbeli növekedését szemlélteti, kifejezetten a pizza vásárlóereje kontextusában.