Dőlnek a kripto scamek az X-en, a felhasználóknak elegük van

A kiberbűnözők az X hirdetésekkel visszaélve olyan weboldalakat népszerűsítenek, amelyek tárca-kiürítéshez, hamis airdropokhoz és más átverésekhez vezetnek.

Mint minden hirdetési platform, a korábban Twitter néven ismert X is azt állítja, hogy a felhasználó aktivitása alapján jeleníti meg a hirdetéseket. Így a felhasználók érdeklődési körének megfelelő hirdetések jelennek meg.

Rengeteg a scam

Míg Elon korábban azt tweetelte, hogy a YouTube-on nonstop átveréses hirdetések vannak, az X-nek úgy tűnik most saját problémája akadt. Egyre gyakrabban jelenít meg kripto-átveréseket népszerűsítő hirdetéseket.

Ezek az átverések magukban foglalják az ún. pump and dumps népszerűsítő Telegram-csatornákra mutató linkeket, adathalász oldalakat és kripto-drainereket tartalmazó oldalakra mutató linkeket. Ezek rosszindulatú szkriptek, amelyek ellopják a csatlakoztatott pénztárcában lévő összes eszközt.

Mivel az X a felhasználók érdeklődési köre alapján jeleníti meg a hirdetéseket, a kriptovalutával nem foglalkozók nem biztos, hogy látják ezeket a hirdetéseket. A többieket azonban mostanában scamek végtelennek tűnő áradatával bombázzák.

Nem hazudok, amikor azt mondom, hogy MINDEN hirdetés, amit az X-en látok, egy átveréses link, amely a kriptókra irányul, hogy lecsapolja az emberek pénztárcáját.

– olvasható az X-en egy bejegyzésben.

Ellenőrzött felhasználók a scammerek

A MalwareHunterTeam biztonsági kutató cég vizsgalatának eredénye szerint a kripto átveréseket tartalmazó X hirdetések szinte mindegyike ellenőrzött felhasználóktól származik.

A helyzet már addig fajult, hogy a felhasználók egymást figyelmeztetik a hirdetések alatt, hogy azok átverések.

A múlt hónapban a ScamSniffer arról számolt be, hogy a Google Search és X hirdetésekben reklámozott MS Drainer nevű tárca-lecsapoló kilenc hónap alatt 59 millió dollárt lopott 63 210 áldozattól.

Az X-en a csalók olyan hirdetéseket hoztak létre, amelyek az Ordinals Bubbles nevű, limitált kiadású NFT-kollekciót, hamis airdopokat és új tokenek bevezetését színlelték.

Nem világos, hogy az X milyen ellenőrzési folyamatot alkalmaz az ilyen hirdetések megakadályozására. Sok felhasználó csalódott amiatt, hogy nem nagyon ellenőrzik, milyen hirdetések futhatnak az oldalon.

A Bloomberg a múlt hónapban arról számolt be, hogy az X hirdetési bevételei az előrejelzések szerint 2,5 milliárd dollárral csökkennek. Ez több mint 50%-os bevételcsökkenést jelent 2022-höz képest.

Az X-felhasználók azonban azt hiszik, hogy a platform szemet huny a rosszindulatú hirdetések felett, hogy a csökkenő hirdetési bevételeket kiegyenlítse.