Hogyan lehet meggyőzni egy Forma-1 sztárt, hogy kriptót reklámozzon?

Az elmúlt években több balul elsült szponzorációt láthattunk kriptós cégektől, ezért különösen érdekes, amikor egy ilyen megállapodás hátterébe kaphatunk betekintést. Az ausztrál F1 versenyző, Daniel Ricciardo mesélt az OKX-szel köttetett szponzorációról, és hogy mivel sikerült eloszlatni a kétségeit az iparággal kapcsolatban.

Daniel Ricciardo és Scotty James (világbajnok snowboardos) is a Token2049 kriptoiparági konferencia vendégei voltak az OKX tőzsde jóvoltából. Mindkét sportoló a globális kriptováltó nemzetközi márkanagykövetei, és most elmesélték, hogy milyen hosszú folyamat volt, mire őszintén az ügy mellé tudtak állni.

Óvatoskodásuk nem tűnik indokolatlannak, hiszen az FTX-csődben sokan többek között Tom Brady NFL sztár, és Larry David komikus személyes felelősségét is felvetették, amiért részvételükkel legitimálták az FTX márkáját. Sokan nekitámadtak Matt Damonnak is, amiért kicsivel a nagy BTC összeomlás előtt reklámozta a Crypto.com szolgáltatásait a pénzügyekben kevéssé járatos közönségnek a Super Bowl szünetében.

Ricciardo a konferencián elmondta, hogy híres sportolóként rendszeresen kap izgalmas megkereséseket, de megtanulta, hogy tudnia kell nemet mondani. A menedzsmentjében egyébként vannak kifejezetten arra specializálódott emberek, akik a szponzorációk jogi kockázatait is mérlegelik, így Ricciardónak nem egyedül kell döntenie ezekben a kérdésekben.

Az OKX az FTX-hez hasonlóan nagyon erős életmód márkaimázst épített ki magának, és nagyon komoly szponzorációs szerződéseket kötött többek között az F1-es McLaren csapattal, illetve a világ jelenlegi legjobb focicsapatának számító Manchester City-vel. Utóbbi szponzoráció komolyságáról mindent elmond ez a promo videó:

Haider Rafique OKX marketing igazgatója elmondta, hogy az FTX csőd idején sok időt kellett arra fordítaniuk, hogy partnereiket megnyugtassák, és rendszeresen beszélgessenek velük a kriptóban zajló helyzetről. Idővel Ricciardóval is személyes kapcsolattá fejlődött az együttműködés, melyet a versenyző is megerősített: “Rafique nagyon jól elmagyarázta nekem a dolgokat. Kíváncsi voltam, és tanulni akartam, ráadásul nagyon megnyugodtam a velük folytatott beszélgetések után. Elég sok mindent láttam ahhoz, hogy meggyőződjek arról, hogy ez jó nekem, és biztonságos részt venni benne.”

Scotty James, a négyszeres olimpikon snowboardozó elárulta, hogy ő már a szponzoráció előtt is ismerkedett a kriptodevizákkal és az NFT-kkel, ugyanakkor a piac összeomlása nagyon megrázta: “Idővel kialakult bennem a bizalom, és most már teljes mértékben komfortosan érzem magam ebben a világban. Az is igaz azonban, hogy egy évvel ezelőtt még nem volt így” – mondta. James úgy véli, hogy az ő generációja és a fiatalabbak lesznek azok, akik valóban átalakítják a pénzügyeiket, és nyitnak a kriptó felé.

A konferencián elsült pár poén rajongói NFT-k kiadásáról is, de Rafique szerint ez csak akkor valósulhat meg, amikor a piacok visszatérnek a normális kerékvágásba: “A mi NFT-ink nem lesznek spekulatív eszközök. Az a cél, hogy közelebb hozzák a rajongókat a sztárokhoz az eszköz birtoklása által, de nem hiszem, hogy ez egyhamar bekövetkezik.”