Lehetséges a teleportáció? – különös eszköz jelent meg New York utcáin

Ha szuperképességet kellene választani, a legtöbb ember nagy valószínűséggel a teleportáció mellett tenné le a voksát. Sajnos ez a fenomén a valóságban viszont nem megvalósítható. Vagy mégis? 

Nemrégiben meglehetősen szokatlan szerkezetekre lettek figyelmesek New York lakói, amelyeket a Marriott szállodalánc helyezett el a város különböző pontjain. Ezáltal az érdeklődők megtapasztalhatják milyen is lehet egyik helyről a másikra teleportálni. A ‘The Teleporter’ névre hallgató gépezet akár másodpercek alatt egy teljesen más földrészre repítheti az utazni vágyókat.

Az úgynevezett utazófülkékbe bemászva egy szempillantás alatt akár a londoni Tower 42, 183 méter magas felhőkarcoló tetején találhatjuk magunkat. Azok, akik inkább egzotikusabb helyeket szeretnének felfedezni, ellátogathatnak Hawaii fekete homokű tengerpartjaira, miközben ténylegesen érzik a homokszemeket a talpaik alatt.

Valóság vagy szemfényvesztés?

A külalakilag telefonfülkékre hajazó berendezéseket Oculus Rift szerkentyűkkel szerelték fel, illetve más, az érzékszervi észlelésre ható műszereket helyeztek el bennük. Ezeken a VR (virtuális valóság) készülékeken keresztül a résztvevőknek egy hihetetlenül magával ragadó élményben lehet részük. Jóllehet, ez nem egyenlő a valódi teleportáció jelenségével, de a lehető legrealisztikusabb alternatíva.

The Teleporter

A teleportálás megvalósításához csupán csak be kell szállni a kabinba, feltenni egy VR szemüveget, illetve egy vezeték nélküli fejhallgatót s készen is állunk az utazásra! A New York-iak amellett, hogy teljes pompájában láthatják a választott helyszínt, érezhetik is az ott uralkodó természeti körülményeket. Mindezt a hőmérséklet, a széljárás és a páratartalom modifikálásával érik el.

A egyedülálló 4D-s technológia képes megtéveszteni az érzékeket, így látásunk, hallásunk és szaglásunk egy teljesen más helyre kalauzol minket.

A fülkék padlózatába pneumatikus pumpákat építettek be, ami lehetővé teszi, hogy újraalkossák például a homokos part érzetét. Ha ez nem lenne elég, az illatok is hozzájárulnak a felejthetetlen kalandhoz.

A Marriott Hotels 2014-ben lépett partnerségre a Relevant VR céggel, amelynek eredményeképp jött létre ez a kezdeményezés. Ha valakinek azonban nem lenne elég a virtuális valóság és a benne rejlő lehetőségek, az belevetheti magát a kiterjesztett valóság világába. Az Európai Bizottság is meglátta benne a potenciált s ezért 2025-re 2 millió új munkahelyet szeretne teremteni az AR (augmented reality) által.