New Yorkban a világon elsőként NFT éttermet nyitnak

Az NFT-k folyamatosan teret hódítanak mindenhol, nem kivétel ez alól az éttermek világa sem. Hamarosan New Yorkban egy olyan étterem nyílik, mely csak korlátozott számban, NFT tulajdonosoknak biztosít belépést. Az alapítók állítása szerint ez lesz az első, ún. NFT étterem a világon.

A Flyfish Club, amely a jövő év első felében nyitja meg kapuit Manhattanben, egy tengeri herkentyűket kínáló luxusétterem lesz. A vendéglátóegységbe való belépéshez azonban a tagoknak Flyfish NFT-vel kell rendelkezniük, amelyet a kívánt vacsora előtt kriptovalutával kell megvásárolniuk. A vállalat eddig 1501 NFT-t adott el, ami David Rodolitz, a VCR alapítója és vezérigazgatója szerint mintegy 15 millió dollárt hozott.

Luxusélmény gazdagoknak

Az étterem normál tagságához tartozó token 13 600 dollárba kerül. Aki viszont egy még exkluzívabb szintre lépne, amely magában foglalja a belépést egy többfogásos sushi-vacsorára egy privát terembe, annak körülbelül 29 500 dollárnak megfelelő összeget kell fizetnie. És ez csak az ajtón való bejutást jelenti, a vendégeknek a felszolgált ételekért ugyanúgy ki kell nyitniuk a pénztárcát.

Egy interjúban Rodolitz elismerte, hogy a klubtagság nem csak az ételekről szól sőt, még csak nem is a csúcskategóriás étkezési élményről.

“Az emberek digitálisan kommunikálnak arról, hogy mit szeretnek és kik ők”. Rodolitz az NFT-ket a hagyományos státuszszimbólumokhoz hasonlította, mint például a dizájner táskák vagy a luxusautók, amelyekkel az emberek az ízlésüket, na meg a pénztárcájuk vastagságát mutatják meg.

“Most a LinkedInt nézzük, de öt év múlva már valakinek a digitális pénztárcájából fogjuk tudni hogy ki is ő valójában” – mondta.

A koncepció viszonylag új, hiszen már léteznek NFT-közösségek, vagyis a hasonló NFT-kkel rendelkező emberek csoportjai, akik jellemzően az interneten gyűlnek össze, de olyan, hogy egy fizikai étteremben tömörüljenek, még nem. Szokatlan, hogy egy NFT-t egy valós élmény és egy fizikai helyszín köré építsenek.

Merav Ozair, a Rutgers Business School blokklánc-szakértője és fintech-professzora szerint az NFT-k ilyen jellegű felhasználása újdonságnak számít, de úgy véli, hogy még sok más márka követni fogja majd a Flyfish Club példáját. Az emberek úgy gondolnak az NFT-kre, mint a művészetre, de szerinte az NFT-kben megvan a lehetőség a szélesebb körű felhasználásra is.

“Az NFT-k ereje a hitelesítésben rejlik – megkönnyítik a tulajdonjog átadását” – vélekedett Ozair. “Ha belegondolsz, az életedben minden a tulajdonjog átruházásáról szól.”

A Flyfish csapata nagy dolgokat ígér, hiszen az étterembe való belépés mellett a tagok különböző kulináris, kulturális és társadalmi élményekhez is hozzáférhetnek majd. Ezek közé tartozik egy privát hajós parti Miamiban, valamint különféle borkóstolók.

Más éttermek is belekóstoltak már az NFT-kbe. A Burger King is elindított egy olyan hűségprogramot, amelyben a felhasználók márkás NFT-ket gyűjthetnek digitális és valós jutalmakért.