Az oroszokat hibáztatnák a baltimore-i híd összeomlása miatt

Kedden összeomlott a baltimore-i Francis Scott Key híd hajnal 2 óra körül, miután egy teherhajó nekicsapódott. A sajtótájékoztatók szerint áramszünet volt a hajón közvetlenül az ütközés előtt, ám Michael Fynn volt nemzetbiztonsági szakértő úgy véli, benne lehet a pakliban az, hogy mindez egy orosz terrortámadás szüleménye volt.

Farzad Shahbodaghlou építőmérnök szerint a tragikus baleset elkerülhetetlen volt. A hidakat ugyanis úgy tervezték, hogy elviseljék ugyan a földrengéseket, de egy ilyen hajót semmiképpen sem lehetett volna megállítani.

Flynn az összeesküvés-elméleteket gyártó Alex Jones keddi adása után szólalt fel, aki szerint az ilyesfajta események sokszor valóban balesetnek tudhatók be, ám „nagyrészük valamilyen szabotázs következménye”. A volt nemzetbiztonsági tanácsadó Jones kijelentése után a híd összeomlását egy orosz terrortámadással hozta összefüggésbe. Feltevését megerősítette az is, hogy a BalticShipping tengeri munkaközvetítő cég szerint a konténerhajú kapitánya ukrán származású. Hozzátette, hogy ő egyelőre nem fogja balesetnek nevezni a történteket, de megerősítette azt is, hogy „mindannyian láttuk a videókat, ahol kialudtak a fények a hajón”.

Mindeközben a Fehér Ház és a szövetségi kormányzati szervek gyorsan reagáltak Flynn elméletére, és kijelentették, hogy nem terrortámadás történt.

Többen életüket vesztették és az ellátási lánc is megbénult

A híd összeomlása következtében több autó a vízbe zuhant, és a jelentések szerint akár 20 ember is lehet a Patapsco folyóban. A partiőrség a búvárokkal együtt megkezdte a kutatást, ám egy nap után feladták, mivel szerintük annyira hideg a víz, hogy abban maximum négy óráig lehet életben maradni. Hatan eltűntek, két embert viszont sikerült kimenteniük.

A maryland-i kormány honlapja szerint a baltemore-i kikötő tavaly több mint 52 millió tonna nemzetközi rakományt kezelt, több mint 80 milliárd értékben. A történések következtében azonban most teljeséggel járhatatlanná vált a teherfuvarozás, aminek következtében most sok cégnek újra kell gondolnia a logisztikáját. A Bloomberg jelentése szerint az autóipari ellátási lánc is megszakad – az adatok szerint többek között a Mazda Motor és a Mercedes Benz vállalatnak van a legnagyobb kitettsége a kikötőben.