Szabad utat kapnak a kriptoreklámok a Meta (ex Facebook) oldalán

A Meta (korábban Facebook) tegnap jelentette be, hogy megkönnyíti a kriptoreklámok megjelentetését az oldalán. A cég által korábban elfogadott engedélyek számát háromról huszonhétre emelte és jelezte, hogy kész a jövőben újabb licenszeket is a listához adni. A bejelentésben a Meta azzal indokolta ezt a lépést, hogy a kriptovaluták és a kripto piacok az utóbbi évek alatt nagyon nagy fejlődésen mentek át, az állami szabályozásoknak köszönhetően pedig átláthatóvá vált az ágazat. Emellett a cég kiemelte, hogy az új szabályozás révén a kisebb vállalkozások is könnyebben kihasználhatják majd a Meta szolgáltatásait a növekedésük során.

És a valóság

Egyértelmű, hogy a Meta nem csupán jófejségből könnyíti meg a kriptoreklámok megjelentetését. Egyrészt ezzel a lépéssel rengeteg új ügyfelet szerez majd, hiszen a Meta a világ legnagyobb közösségi oldalaként a legtöbb elérést biztosítani tudó reklámfelületek egyike. A nagy fintech cégek és az államok által bevezetett ellenőrzésnek hála pedig alacsony annak a kockázata, hogy a reklámokat csalásokra használják.

A körülbelül 2.89 milliárd felhasználóval rendelkező közösségi oldal az új ügyfelek mellett talán néhány új felhasználót is magához csábít majd a kriptoközösségből. Az így létrejött forgalom talán a Diem körül tapasztalható állóvizet is fel tudná egy kicsit kavarni. 

A kripto és a meta kéz a kézben járnak

A Diem megjelenése ugyan még várat magára, de a Meta ezzel a lépéssel ez másik projektjének is előkészíti a terepet: a Metaverzum fejlesztése már gőzerővel zajlik. A kriptoközösség már most is aktívan részt vesz a metaverzumok építésében és a felhasználók is javarészt közülük kerülnek ki. A Meta ugyan már részletesen feltérképezte a metaverzumok lehetséges üzleti felhasználásának lehetőségeit, de látogatók nélkül nem lesz semmi a grandiózus tervből. Ahhoz, hogy a Meta magához tudja csábítani a látogatókat elengedhetetlen, hogy közvetlen kapcsolatot építsen ki a kriptoközösséggel, hiszen a metaverzumban már most is aktív szolgáltatókkal kell majd felvennie a versenyt.