Ügyfélszolgálati megoldás a metaverzumra szabva

Egyre több világcég fedezi fel magának a metaverzumot, de a zökkenőmentes működéshez elengedhetetlen a jó ügyfélszolgálat.

A nagyvállalatok az utóbbi hónapokban tömegével kezdtek el beköltözni a metaverzumba és rohamtempóban bővül a virtuális világban elérhető szolgáltatások és termékek száma is.

Ám az ember alapvetően nem a digitális világ szülötte (még), és időről időre bizony elkelhet a segítség miközben a metaverzumban barangolunk. Az eladók pedig halmozottan érdekeltek abban, hogy minden a lehető leggördülékenyebben menjen. Ebbe beletartozik a vásárlás folyamatának a leegyszerűsítése és az is, hogy minél jobb legyen a vásárlói élmény.

Ügyfélszolgálat a metaverzumban

Erre kínál megoldást a Metashift. A Helpshift által fejlesztett szoftver a cég szerint az első és eddig egyetlen olyan csomag, ami komplex megoldást kínál az ügyfelek támogatására a metaverzumban.

A digitális térben történő vásárlások során ugyanazok a problémák merülhetnek fel, mint a valóságban és a cégek jól felfogott érdeke, hogy minél gyorsabban megoldják azokat. A Metashift három fő területen tud ebben a nagyvállalatok segítségére lenni.

Mitől más egy virtuális ügyfélszolgálat?

Az első lépés a vásárlói visszajelzések kezelése és feldolgozása. Ezzel a cégek értékes információkhoz juthatnak a rendszer működéséről és jobb képet kaphatnak a vásárlók igényeiről.

A virtuális világban alapkövetelmény a blokkláncok hitelesítése. A szoftver képes lesz az önállóan kezelt személyazonosság (SSI, Self Sovereign Identities) ellenőrzésére, ezáltal pedig hitelesíteni tudja majd a digitális eszközök tulajdonosát.

A csomag harmadik része a közvetlen ügyfélszolgálati szolgáltatásokból áll majd össze. A felgyorsult világban, és ez különösképpen igaz a metaverzumra, a vevők azonnali segítséget akarnak. Ha valamilyen probléma vagy kérdés merül fel, akkor nem fér bele, hogy a vevők a metaverzumból kilépve keresgélni kezdjék a megoldást. Ezért a szoftver virtuális támogatást is biztosít a vásárlók részére. A felhasználók mobilon vagy a kiterjesztett valóságon (augmented reality, AR) keresztül, sőt az avatárjukon keresztül a virtuális valóságban maradva is kaphatnak segítséget.

“A felhasználói élmény fejlődésének köszönhetően a virtuális világ egyre inkább magába szippantja a felhasználókat, így a cégek ügyfélszolgálatának is követniük kell őket. A felhasználóknak nem lenne szabad kilépniük a virtuális térből ahhoz, hogy segítséget kapjanak”
-nyilatkozták a Metashift feljesztői.