Újra engedi a Google a kriptós hirdetéseket: Legyetek óvatosak!

A Google január 29-étől újra engedélyezi a kriptovaluta hirdetéseket, különös tekintettel a Bitcoin ETF-ek hirdetését az Egyesült Államokban.

Január 29-i hatállyal felülvizsgálta a Google a hirdetési szabályzatát, ami lehetővé teszi, hogy az Egyesült Államokat célzó kriptovaluta vagyonkezelést ajánló hirdetők reklámait.

Emögött egy kulcsfontosságú irányelv frissítése áll, amely révén most már bizonyos kriptovaluta termékek népszerűsítését engedélyezi a keresőmotor.

Engedélyezett kriptós reklámok

Ezek közül a termékek közül a Bitcoin tőzsdén kereskedett alapok (ETF-ek) olyan potenciális versenyzőként jelennek meg, amelyek megfelelnek az előírt kritériumoknak.

Ez a jelentős változás még 2023 decemberére nyúlik vissza, amikor Google kriptovalutákkal és a kapcsolódó hirdetésekkel kapcsolatos irányelveit elkezdte felülvizsgálni. Január 29-i hatállyal ez a felülvizsgálat most lehetővé teszi bizonyos kriptós hirdetések megjelenését.

A döntés egybeesik azzal, hogy az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyelete (SEC) január 10-én nemrégiben jóváhagyta a 11 azonnali Bitcoin ETF-et.

A Google frissített követelményei azokra a „pénzügyi termékekre” helyezik a hangsúlyt, amelyek lehetővé teszik a befektetők számára, hogy nagy mennyiségű digitális valutát birtokló trösztök részvényeivel kereskedjenek.

A kriptoelemzők bizakodóak a Bitcoin ETF-ekbe történő befektetések potenciális beáramlását illetően, amelyet a Google hirdetései tovább ösztönözhetnek.

A DemandSage legfrissebb adatai alátámasztják a Google napi keresési mennyiségének puszta nagyságát, amely elképesztő 8,55 milliárd keresést mutat naponta.

Homályos megfogalmazás

Mindazonáltal érdemes megjegyezni, hogy a Google irányelvfrissítése a kissé homályos „cryptocurrency coin trust” kifejezést használja, amikor az engedélyezett termékekre utal, némi teret hagyva az értelmezésnek.

A kriptovaluta világában a Grayscale Bitcoin Trust (GBTC), a legnagyobb Bitcoin tröszt. Az a GBTC, amelyik az elmúlt hetekben több száz millió dollár tőke kiáramlását regisztrálta, ami másik ETF-ekbe áramlott át.  A közelmúltban a SEC január 10-i jóváhagyását követően a GBTC is azonnali Bitcoin ETF-vé vált.

Korábban a GBTC részvények kizárólag akkreditált befektetők számára voltak elérhetőek, és kötelező hat hónapos tartási időszak vonatkozott rájuk. Az akkreditált befektetők az Egyesült Államok szabályozási szabványai szerint olyan magánszemélyek, akiknek nettó vagyona meghaladja az 1 millió dollárt, vagy éves bevételük meghaladja a 200 000 dollárt az elmúlt két évben. Ezeket a követelményeket úgy alakították ki, hogy megvédjék a kevésbé hozzáértő lakossági befektetőket a potenciális kockázatoktól, amelyek pénzügyi veszteségekhez vezethetnek.

Ezzel szemben az azonnali Bitcoin ETF-ek hozzáférhetők a nagyközönség számára az Egyesült Államokban, és az 1933-as értékpapírtörvény szabályozza őket. Ez a szabályozási keret egy további biztonsági réteget ad, és potenciálisan biztonságosabb utat kínál a Google számára a hirdetési politika betartása során.

A Google irányelv-frissítésével kapcsolatos várakozás 2018 óta várták sokan. Ekkor tiltotta be először a Google a kriptovalutákkal kapcsolatos hirdetéseket. A hirdetési politikát azonban az évek során több alkalommal is lazította.