Új utakon fejlődhet tovább a Web3: ilyen amikor a tárcád mindent tud rólad

A Web3 – az olyan alapvető újításai ellenére, mint a decentralizáció és a fokozott adatvédelem – a felhasználói élmény tekintetében még nem különbözik teljesen a Web2-től.

A Web3 felszabadítása még várat magára

PeteCoin, a Serotonin növekedési részlegének alelnöke azt állítja, hogy a Web3 potenciáljának felszabadításának kulcsa a „pénztárca-tudatosság”. Ez a fogalom a digitális interakciók személyre szabását jelenti, amit a felhasználók pénztárcájában található adatok alapján lehet megvalósítani.

Jelenleg a Web3-alkalmazások gyakran hasonlóan működnek, mint a Web2-platformok. Azaz a pénztárcákat elsősorban hozzáférési pontként használják, nem pedig a felhasználói élményt fokozó eszközként. A pénztárca-tudatosság hiánya azt jelenti, hogy bár a tárcák gazdag adatokat tartalmaznak, amelyek tükrözik a felhasználók érdeklődését és preferenciáit, ezeket az információkat egyelőre nem használják fel személyre szabott tartalom vagy interakciók létrehozására.

Új Web2 vagy Web3 a cél?

A Web2-ben az egyes webhelyek a felhasználói adatok alapján már néhány esetben személyre szabott élményeket kínálnak. A Web3-nak a benne rejlő képességekkel még tovább lehetne lépnie a pénztárca adatainak felhasználásában. Úgy lehetne ráadásul az összegyűjtött tartalmat, célzott ajánlásokat, személyre szabott marketinget és gyakorlati betekintést nyújtani, hogy az egyén személyes szférája nem sérül. A pénztárca-tudatosság lehetővé tenné a Web3 platformok számára, hogy rendkívül személyre szabott digitális szolgáltast nyújtsanak. Ezzel pedig meg lehetne különböztetni ezt az ökoszisztémát a Web2-től azáltal, hogy az interakciókat dinamikussá és egyedivé teszi minden felhasználó számára.

A potenciális lehetőségek ellenére a pénztárca-tudatos interakciók többnyire hiányoznak a Web3 környezetben.

Míg a DeFi alkalmazások gyakran igényelnek pénztárca-kapcsolatot, elsősorban csak a tranzakciókhoz használják ezt a kapcsolatot, nem pedig személyre szabáshoz. A DeFi-n kívül a pénztárca-tudatosság ráadásul még ritkább. Szinte alig fordul elő, hogy a felhasználók a teljes döntéshozatali folyamatba be tudnának kapcsolódni anélkül, hogy személyre szabott élményekkel találkoznának. Nyilvánvaló, hogy a pénztárca-tudatosság fokozza a felhasználók elköteleződését, de ma még nagyrészt kihasználatlan maradt.

Új prioritást kell találni

A Web3-ban rejlő lehetőségek teljes kihasználása érdekében a fejlesztőknek prioritást kell adniuk a pénztárca tudatosság elveinek. Ez azt jelenti, hogy olyan alkalmazásokat kell létrehozni, amelyek reagálnak a tárca adataira, és minden digitális interakciót személyesnek és hasznosnak tulajdonítanak. Az olyan példák, mint a Warpcast és az olyan cégek eszközei, mint a Spindl, a Serotonin és az Addressable, már elkezdték bemutatni, hogy mi lehetséges. Azonban még mindig sok a tennivaló az igazi Web3 kiépítéséhez.

A pénztárca tudatosság nemcsak a helyszíni felhasználói élményt javítaná, hanem forradalmasítaná a felhasználók megszerzését a láncon belüli marketing révén. A pénztárca-tevékenységen alapuló személyre szabott hirdetések releváns és hasznos hirdetéseket nyújthatnak a felhasználók adatainak megsértése nélkül. Ez pedig egy tiszteletteljes és vonzó hirdető-felhasználó kapcsolatot teremtene.

Végső soron ahhoz, hogy a Web3 elkülönüljön a Web2-től, és beválthassa egy személyre szabottabb, dinamikusabb és vonzóbb digitális világ ígéretét, a pénztárca-tudatosságnak prioritást kell élveznie. Ezzel a megközelítéssel hozhat létre a Web3 egy igazán egyedi internetet, amely túllép a decentralizáción, és igazán személyre szabott digitális élményeket kínál.