Darabokra szedték a képviselők Mark Zuckerberg Libráját a kongresszusi meghallgatáson

A digitális hirdetések árainak emelésével, a Libra pénzt hoz majd a Facebooknak, magyarázta Mark Zuckerberg a Capitol Hill-en tartott kongresszusi meghallgatásán. David Kustoff , Tennesse állam kongresszusi képviselője kérdésére adott válasza azt bizonyíthatta, hogy a projekt nem igazán jótékonysági jellegű még annak ellenére sem, hogy a Libra Szövetség egy Svájcban bevezetett nonprofit szervezet.

“Amikor a Libra ötlete megszületett és felkereste az igazgatótanácsot, hogyan magyarázta el nekik, hogy a Facebook pénzt kereshetne vagy profitálhatna a Libra és a Calibra létrehozásából vagy használatából?”, kérdezte a kongresszusi képviselő.

Nos, kongresszusi képviselő úr, lehet, hogy nem hiszi el, de valójában nem ez az elsődleges dolog, amiről a cégnél beszélünk,” válaszolta Zuckerberg. “Arra összpontosítunk, hogy olyan szolgáltatásokat hozzunk létre, amelyek értéket teremtenek az emberek életében. Úgy gondoljuk, hogyha ezt kivitelezzük, akkor mi is képesek vagyunk az értékesítés után némi értékhez jutni.

Ha többen vásárolnak a Facebookon, mint mondjuk, az Amazonon vagy a Googlén, akkor a közösségi hálózat képes lesz nagyobb részesedést szerezni a hirdetési piacon.

Az eMarketer becslése szerint a Facebook 22.1%-os részesedéssel rendelkezik a globális online hirdetési piacon | Marketingland

Aukció bevezetése

Zuckerberg azt mondta: “A hirdetési rendszerünkben megjelenő aukció fog a Facebook segítségére lenni. Ha Ön például egy kisvállalkozó, akkor nem kell fix díjat fizetnie a hirdetésekért. Helyette licitálhat és megmondhatja, hogy Önnek mennyit ér egy hirdetés, mellyel új ügyfelekre találhat. Ha az ügyfelek zökkenőmentesen vásárolhatnak egy üzletből, akkor a rendszerükben megjelenő hirdetések értéke növekedni fog. Ez azt jelenti, hogy többször fognak licitálni a hirdetésekre és nagyobb összeggel. Ha ezt most meglépjük, akkor az emberek azon kívül, hogy olyan vállalkozásokat találnak, amelyekkel kapcsolatba léphetnek, közvetlenül tranzakciókat is folytathatnak majd velük. Arra számítok, hogy az idő múlásával magasabb lesz a hirdetések ára, mivel az többet fog érni a vállalkozásoknak, így többet fognak ajánlani.”

Zuckerberg arról viszont még nem mondott semmit, hogy a Librának lesz-e tranzakciós díja, amely kulcsfontosságú információ. Az emberek pont az elhanyagolható tranzakciós díjak miatt szeretik a decentralizált kriptovalutákat, viszont ebben az esetben a decentralizációról sem beszélhetünk.

Zuckerberg válaszából az is kiérződik, hogy a Librát nehéz lesz dollárra átváltani. Ezért az emberek kénytelenek lesznek a pénzt a Facebookon elkölteni, ha már máshol nem tudják. Ez pedig valljuk be, hogy nagyon távol áll a jótékonykodás és az emberiség megsegítése fogalmától.

Úgy tűnik azonban, hogy a Libra bevezetésre készen áll. A Facebook kriptovaluta tervét 2019 nyarán jelentette be. Azóta már kapott hideget-meleget. A nemzetközi jogalkotók, az USA pénzügyi partnerei és Kína is sokszor támadták az ötletet, hiszen többször merültek fel szabályozási aggályok.

“De ahhoz, hogy ez létrejöjjön, egy olyan rendszert kell felépítenünk, amely az összes szabályozási jóváhagyást megkapja, és hasznosnak kell lennie az emberek számára. Ha ez mind bekövetkezik, akkor pozitív üzleti hatást tapasztalhatunk” zárta le a mondandóját a Facebook alapítója.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.