30 japán cég csatlakozott a digitális valuta fejlesztési projekthez

A Reuters ma reggel arról számolt be, hogy több mint 30 nagy japán cég kezd el jövőre egy közös digitális fizetőeszköz kibocsátásán kísérletezni, mely kezdeményezés az ország digitalizációs erőfeszítéseinek részét fogja képezni. 

A lépés a Bank of Japan nemrégiben bejelentett, digitális jen létrehozására irányuló tervet követi. Úgy a 30 céget tömörítő csoport, mint a japán központi bank azt hangsúlyozta ki a kezdeményezéssel kapcsolatban, hogy a szigetországnak fel kell zárkóznia a pénzügyi technológia gyors globális fejlődéséhez.

A három legnagyobb japán bankból, valamint brókercégekből, telekommunikációs cégekből, közművekből és kiskereskedőkből álló csoport egy digitális elszámolási platformot használó virtuális pénznem kibocsátására irányuló kísérletekbe fog kezdeni hamarosan.

“Japánnak számos digitális platformja van, amelyek közül egyik sem elég nagy ahhoz, hogy leküzdje a készpénzes fizetéseket” – mondta az online tájékoztatón Hiromi Yamaoka, a Bank of Japan egykori vezetője, aki most a cégeket tömörítő csoport elnöke.

Egy olyan megoldás létrehozásán gondolkodunk, amely a különböző platformokat egymással kompatibilissé tenné”– tette hozzá Yamaoka.

Ragaszkodnak a japánok a készpénzhez

A kísérletek során a kereskedelmi bankok lesznek a felelősek a digitális valuta kibocsátásáért, bár nem zárják ki annak lehetőségét sem, hogy más szervezetek is csatlakozzanak. Japán a modern technológiájáról és robotairól híres, mégis imádják az emberek a készpénzt, a készpénz nélküli fizetések a teljes elszámolás mindössze 20%-át teszik ki. Ez jóval az Egyesült Államok (45%) és Kína (70%) alatt marad.

A japán hatóságok már korábban is próbálták volna előmozdítani a készpénzmentes tranzakciókat, de eddig nem jártak sok sikerrel. Részben a digitális fizetés kellemetlenségei miatt ódzkodtak sokan a virtuális megoldásoktól. Számos platform működik Jpaánban, melyek összeférhetetlenek. Teljesen más a helyzet Kínában, ahol egy maroknyi hatalmas digitális platform uralja az egész piacot. Japán három megabankja – a Mitsubishi UFJ Financial Group Inc., a Mizuho Financial Group Inc. és a Sumitomo Mitsui Financial Group Inc. – mindegyik saját digitális fizetési rendszert hozott létre. Ugyanakkor technológiailag elmaradnak az olyan cégek megoldásaitól, mint a SoftBank Group PayPay-je.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük