Fizetésképtelenné vált a német kriptobank, az ügyfelei menekítik a pénzüket

Egy újabb rossz hír borzolja a kriptósok kedélyét, most egy német startup kriptobank dobta be a törölközőt.

A Nuri 2015-ben indult Berlinben. Az akkor még Bitwala néven futó cég több digitális valutához kapcsolódó szolgáltatást is nyújtott. Ügyfeleinek lehetősége volt kriptóban nyilvántartott megtakarítási számlákat nyitni, a Nuri Pots nevű szolgáltatás keretében különböző részvénykosarakba is befektethettek, de akár maguk is kereskedhettek kriptovalutákkal.

A startup kriptobanknak a működéshez egy robosztus, jól felépített infrastruktúrára és rengeteg engedélyre is szüksége volt. Mivel ezeknek a megszerzése egy startup számára a költségek miatt majdnem elérhetetlen cél, ezért a cégnek más megoldás után kellett néznie. A Nuri a Solarisbank AG leányvállalatával, a Solaris Digital Assets-szel szerződött le. A megállapodásnak hála a cég használhatja a bank saját rendszerét és így az engedélyek beszerzésével se kellett bajlódnia.

Beütött a kriptotél

A közösen működtetett platform jól is ment, a Nuri a felhasználóbarát felületén kínálta a szolgáltatásait, míg a Solarisbank biztosította a szükséges támogatást ehhez. A kriptobank az idén már körülbelül 500 000 ügyféllel rendelkezett.

Ám a járvány, a gazdasági válság következtében beálló medvepiac és az Ukrajnában zajló háború a Nurit is megtépázta. A cég ezért tegnap bejelentette, hogy fizetésképtelenségi eljárás indítását kérte a hatóságtól.

A hírt a Twitter csatornáján kívül a saját blogján is közzétette a cég. A blogon részletesen kifejtik a lépés szükségességét, valamint igyekeznek megnyugtatni az ügyfeleiket. Mint írták, köszönhetően annak, hogy az ügyfelek kriptovalutáját a Solaris Digital Assets kezeli, a tokenek teljes biztonságban vannak és bármikor hozzáférhetők. Ez azonban nem nyugtatta meg a felhasználókat, többen azonnal visszautalták a saját tárcáikba a tokenjeiket. A roham meg is látszott a Nuri rendszerén, a hirtelen megugrott forgalom miatt időnként leállt a rendszer. A kriptobank azonban megnyugtatta az ügyfeleket, hogy csak a technikai probléma miatt nem fértek hozzá a felhasználók a fiókjukhoz.

Hogyan tovább

A Nuri fizetésképtelensége nem érinti az ügyfelek digitális vagyonát, ám a kriptobank további sorsa kérdéses. A honlapjuk szerint az applikáción keresztül a szolgáltatásaik továbbra is elérhetőek az ügyfeleik számára. Új ügyfelek csatlakozására illetve új fiók létrehozására most átmenetileg nincs lehetőség. Az eljárás során a kriptobank a hatósággal együttműködve akarja rendezni és megerősíteni a pénzügyi helyzetét. Kérdés az, hogy az ügyfeleik kitartanak-e majd addig.