A Crypto.com mégsem fogja szponzorálni a Bajnokok Ligáját

A világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéje, a Crypto.com a jelentések szerint visszalépett a Bajnokok Ligája legnagyobb szponzori szerződésétől, miután a vállalat nem tudott megegyezni az Európai Labdarúgó Szövetséggel (UEFA).

A tőzsde eredetileg arra készült, hogy leváltja a Gazprom orosz földgázipari vállalatot az esemény szponzoraként, az UEFA ugyanis márciusban szerződést bontott a céggel az ukrajnai invázió miatt. A Crypto.com-mal kötött új szerződés öt szezonra szólt, szezononként 100 millió euró, azaz összesen 500 millió euró értékben. A tárgyalások az UEFA-val viszont zátonyra futottak, így a vállalat mégsem fogja szponzorálni a BL-t. A kriptotőzsde egyébként már korábban is részt vett sportesemények szponzorálásában, de az idei, november 20-án kezdődő futball-világbajnokságot is támogatni fogja.

A kriptotőzsdék csökkentik a reklámokra fordított kiadásaikat

Nem meglepő, hogy egyre többet hallani a kriptoplatformról. A tőzsde globális reklámkampányt indított, amelynek célja a vállalat világszintű ismertségének növelése volt, és amelyben olyan hírességek is részt vettek, mint például Matt Damon. A cég több mint 100 millió dollárt költött a kampányra. Emellett tavaly novemberben a Crypto.com a híres Staples Centerrel is szerződést kötött, amely után a világ egyik legismertebb sportcsarnoka Crypto.com Arena néven működik tovább.

Most azonban, hogy a kriptotőzsdének csökkentenie kell a marketingre és reklámokra fordított kiadásait, a hírességeket, például Matt Damont, LeBron Jamest-t, vagy Tom Brady-t felvonultató hirdetések állítólag eltűntek az amerikai televízióból.

Ugyanakkor nem csak a Crypto.com csökkentette a reklámokra fordított kiadásait. Az egyik elemzőcég adatai szerint tavaly júniusban a kriptovállalatok összesen 3 millió dollárt költöttek tévéreklámokra, ezzel szemben ugyanez a szám idén júliusban mindössze 36 ezer dollár volt, ami közel 99%-os csökkenést jelent.