A Ford blokklánccal harcol a légszennyezés ellen

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A detrioti székhelyű autógyártó óriás, a Ford legújabb kutatásai arra irányulnak, hogyan tudják az új feltörekvő technológiák mint a blokklánc és a geofencing javítani a városokban a levegő minőségét.

A Ford által megjelentetett sajtóközleményben azt foglalják össze, hogy most fejeztek be egy három évig tartó kutatást Londonban, Kölnben és Valenciában. A vizsgálat tárgya az volt, hogyan tudják a hibrid járművek javítani a levegő minőségét a nagyvárosokban. Több mint 400 ezer kilométernyi autóút adatait elemezte a Ford. A kutatás bebizonyította, hogy a blokklánc technológia és a dinamikus geofencing kiegészítve a plugin hybrid elektromos járművekkel csökkentette a légszennyezést.

Kihasználva a blokklánc és dinamikus geofencing nyújtotta képességeket a hibrid járművek automatikusan zeró kibocsátású módba tudtak kapcsolni, ha egy alacsony emissziós korlátozással rendelkező városrészbe értek. Ezzel egyúttal felülbírálták az autó vezetőjének a döntését is.

A Kölnben végzett kutatás során arra is képesek voltak, hogy a blokkláncon rögzítettek minden egyes mozgást, amikor a jármű behajtott vagy kihajtott egy bizonyos zónából. Ezzel lehetővé tették azt is, hogy a ‘zöld kilométereket’ transzparensen jelenteni tudják a városi hatóságoknak és a flotta üzemeltetőinek.

Ha képesek leszünk a járműveket összekapcsolni az emissziós adatokkal, és transzparensen megjeleníteni ezt a hatóságok felé, akkor nagy hatásfokkal tudjuk csökkenteni a légszennyezést a városokban, és meg tudunk felelni az alacsony kibocsátású zónákra kijelölt előírásoknak”, emelte ki a Ford.

Ford

A Ford kutatás rámutatott a blokklánc szerepére a klímavédelem területén

A londoni és valenciai kísérletek során 20 jármű együttesen több mint 218 300 km utat tett meg. Itt az a megállapítás született, hogy a járművek a megtett út több mint 50%-át elektromos meghajtással tették meg. Ez a geofence által kijelölt zónakban több mint 70%-ra emelkedett.

A Ford kutatásokért felelős európai igazgatója Mark Harvey szerint egyértelmű, hogy a blokklánc és a dinamikus geofencing alkalmazása a következő években kulcsszerepet játszik majd a városokban lezajló légszennyezés elleni harcban.

“Ez a mostani úttörő kutatásunk bizonyítja, hogy a flottaüzemeltetők a blokklánc és a geofencing alkalmazásával a lehető legtöbb dolgot ki tudják hozni az elektromos meghajtású járműveknél. A flották elektromosítása úgy járul hozzá a fenntarthatósághoz, hogy ezzel a produktivitás sem csökken. A három városban végzett kísérletek rámutattak, hogy az új technológiák kombinálásával a városok, a városlakók és a flottaüzemeltetők is jól járnak.”

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.