A Starbucks NFT-alapú hűségprogramot indít a Polygon blokkláncának segítségével

A világ legnagyobb kávéházlánca, a Starbucks bejelentette, hogy bevezeti a Starbucks Odyssey-t a Starbucks Rewards tagoknak és alkalmazottainak, amellyel NFT-khez juthatnak hozzá. 

A vállalat közleménye szerint ők az egyik első olyan vállalat, amely az iparág hűségprogramjába bevezetik az NFT-ket. Ennek eredményeképpen olyan közösséget szeretnének létrehozni, amely új módokat tesz lehetővé a Starbucks számára a tagokkal és partnereivel való kapcsolattartásra.

„A Starbucks mindig is egy harmadik helyként szolgált a munkahely és az otthon mellett, ahol a kávé, a közösség és az összetartozás melegét érezhetjük. A Starbucks Odyssey élménye kiterjeszti a harmadik hely kapcsolatát a digitális világra. A Web3 technológia kihasználása lehetővé teszi tagjaink számára, hogy olyan élményekhez és tulajdonosi jogokhoz jussanak, amelyek korábban nem voltak lehetségesek. Víziónk egy olyan hely létrehozása, ahol digitális közösségünk egy kávé mellett találkozhat, magával ragadó élményekben vehet részt, és ünnepelheti a Starbucks örökségét és jövőjét.” – mondta Brady Brewer, a vállalat alelnöke és marketingvezetője.

Az új élményekhez a tagok a Starbucks Rewards adatlapjukkal férhetnek hozzá. A bejelentkezést követően részt vehetnek a Starbucks Odyssey ”utazásokon”, amely interaktív játékokat vagy szórakoztató kihívásokat rejt magában. Ennek teljesítéséért járó jutalom egy ”utazási bélyeg” lesz, amely valójában egy NFT. A Starbucks Odyssey az év későbbi szakaszában lesz majd elérhető a vásárlóknak és alkalmazottaknak, akiknek az igénylésre egy várólistára kell feliratkozniuk addig.

Másrészt az alkalmazásba egy piactér is beépítésre kerül, ahol a tagoknak lehetőségük van NFT-k vásárlására is. Ezeket csakis bankkártyájukkal vásárolhatják majd meg. Minél több darabbal rendelkezik egy felhasználó, annál több pontot kap az alkalmazáson belül. A pontok segítségével különböző jutalmak válnak elérhetővé, mint exkluzív eseményekre való meghívás, vagy különböző helyekre történő utazás. A bélyegeken a vállalat ikonikus műalkotásai lesznek láthatóak, melyeket külső művészekkel közösen készítettek el.

Együttműködés a Polygonnal

Brady Brewer továbbá elmondta, hogy habár a program az NFT-ken alapul, nem hangoztatja a blokklánc technológiát. Ezt azzal indokolták meg, hogy nem szeretnék elriasztani az ezt a technológiát kevésbé ismerő vásárlóikat.

„Történetesen a legújabb ötletünk blokklánc technológiára épül, de az ügyfél őszintén szólva talán nem is tudja, hogy ezt használja.” – hangzott el a marketingvezetőtől.

Másrészt említésre méltó, hogy a kávéházlánc a Polygon csapatával együttműködve tette lehetővé a Starbucks Odyssey létrehozását.

„Nagyon átgondolt és alapos megközelítést alkalmaztunk annak érdekében, hogy melyik blokkláncot használjuk. Végül a Polygon mellett döntöttünk, amelynek gyors, kis költségű és karbonsemleges hálózata tökéletes alapot jelent az első digitális közösségünk számára.” – hangzott el Ryan Butztól, a lojalitásért, stratégiáért és marketingért felelős alelnöktől.

A hozzászólás a Polygontól sem maradt el, akik szerint szolgáltatásuk lehetővé teszi az emberek és a technológia számára az együttműködést, emellett ideális kiindulópont a Starbucks számára a Web3-ba való belépéshez.