Az Apple szándékosan szívózik a kriptovállalatokkal

Az App Store volt igazgatója szerint „az Apple-nek már a kezdetektől fogva nem volt ínyére” a kriptovaluta iparág, amiért a szektorra vonatkozó irányelveit szándékosan kaotikusan adta meg.

Az alkalmazások felvétele az App Store-ba egyébként sem könnyű feladat, de a kriptovaluta vállalatok dolgát különösen megnehezíti az áruház. Phillip Shoemaker, az App Store volt igazgatója szerint mindez egyáltalán nem véletlen. A férfi – aki Steve Jobs, a technológiai óriás társalapítója szárnyai alatt dolgozta ki az áruház irányelveit – azt állítja, hogy a szabványokat szándékosan átírták. Szerinte mindez lehetővé tette a vállalat számára, hogy egyfajta „kapuőrként” funkcionáljon és önkényesen szigorú álláspontot képviseljen a kriptókkal, valamint az NFT-kkel szemben.

„Az Apple-nek már az első naptól kezdve problémája volt a kriptovalutákkal. Úgy gondolták, hogy ez egy Ponzi-séma” – tette hozzá.

Shoemaker elmondása szerint mindig az volt a cél, hogy az irányelveket a lehető legegyszerűbben adják meg, hogy a fejlesztők számára emészthető legyen. Az Apple és a Google alkalmazásboltjaiba való bekerülés ugyanis döntőszerepet játszhat a vállalatok életében. Ha ugyanis elutasítják kérelmüket, az komoly pénzkieséssel járhat.

„Több száz halálos fenyegetést kaptam. Voltak, akik az autómig követtek és olyanok is, akik besurrantak az Apple épületébe.”

A férfi 2016-ban távozott a cégtől, ami után az App Store irányelveit az Apple jogi csapata és régi munkatársa, Phil Shiller átírta. A hangnem ezzel együtt „lényegesen megváltozott”.

Az App Store az évek során több olyan kriptovaluta alkalmazás ellen fellépett, amely véleménye szerint megsértette az irányelveket. A Coinbase kriptotőzsde appját például tíz évvel ezelőtt egy teljes évre kitiltották az áruházból, amire válaszul Brian Armstrong kiakadt, és Twitteren megosztotta véleményét az Apple kriptopénz-ellenes fellépéséről. Később, 2022-ben az óriáscég az NFT-khez kapcsolódó appok sorsáról is döntött, majd kijelentette, hogy akár 30%-ot is felszámít mind az App Store-ban történő vásárlások, mind az alkalmazások használata alatt költött pénz után.