Az arany és a korona tokenizálásán dolgozik egy kriptotőzsde

Az arany és a norvég korona tokenizálását tervezi a Norwegian Block Exchange (NBX) kriptotőzsde, derült ki a Cryptonews Stig Kjos-Mathisen alapítóval készített interjújából.

“A következő évben az északi piacokon attraktív kereskedési párokat, szolgáltatásokat és termékeket fog kínálni az NBX,” tudatta Kjos-Mathisen. Erős skandináv pozíció kiépítése után globálisan kívánnak terjeszkedni.

Van még hova fejlődniük otthon is, hiszen a kereskedelmi volumenük alig éri el a havi egymillió dollárt, ami csepp a tengerben például a Binance tőzsde napi egymilliárdos globális kereskedési volumeneihez képest.

Az egyik kitörési pont lehet a norvég korona tokenizálása, véli Kjos-Mathisen, mivel a lépés magától adná a NOK stabilcoinú hitelező protokollok kifejlesztését is, illetve lehetővé válna más devizák tokenizálása a már meglévő nagyobb devizák, mint az USD, EUR, JPY mellett.

Egy másik pont, ahol újat kínálhatnának a piacon az a tokenizált arany, ami egy friss blogbejegyzésük szerint “kiiktatná a járadékvadászatot” a globális aranypiacokról, mialatt megnehezítené az árfolyam manipulációt.

A bejegyzésben kiemeli, hogy nem látnak versenytársat a decentralizált tőzsdékben, mint az UniSwapban, szerinte “van hely mindkettő számára.”

“Úgy gondolom, hogy a központosított váltók megfelelő KYC/AML praktikákkal lesznek a továbbiakban is az intézményiek és a nagyvállalatok előnyben részesített váltói” – magyarázta Kjos-Mathisen, hozzátéve: “Nem hinném, hogy közülük bárki is lenne a Kucoin letétek ellopójának váltója, amiket az Uniswap tőzsdén próbálnak értékesíteni.”

Stig Kjos-Mathisen Bjørn Kjos milliomosnak, a Norwegian Air alapítójának a veje, aki maga is aktívan támogatja a NBX-et. Múlt év szeptemberben Norvégia egyik legrégibb bankja is beszállt a tőzsdébe, mikor 16.3 százalékos részesedést szerzett benne. A kriptovaluta tőzsde 2020 kezdete óta működik élesben.

Az 1993-ban alapított Norwegian Air Shuttle a Skandináv régió legnagyobb légitársasága, egyben Európa harmadik legnagyobb fapados üzemeltetője volt a koronavírus korlátozások előtt.

Kapcsolódó:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük