Brave BAT jutalomban részesülsz a hirdetések megtekintéséért

Január 15-étől kezdődően a Brave böngésző fejlesztői verziójának használói opcionálisan hirdetéseket is megtekinthetnek, mely után a böngésző natív tokenjében, Basic Attention Token (BAT) tokenben részesülnek. A hirdetésfogyasztók a hirdetők által fizetett bevétel 70%-ában részesülnek.

Elindulnál, de nem tudod hogyan állj neki? Diverzifikálnál, új kocsira gyűjtesz vagy csak a lakáshitelt kell ledolgoznod? A kriptodevizák 10 év alatt a világ legforróbb befektetési eszközeivé váltak. A CoinCash magyar kriptodeviza váltó segít elindulni.

A Brave nem sokkal korábban jelentette be, hogy több hirdetési hálózattal és márkával is együttműködést írt alá, mint például a BuySellAds, TAP Network, AirSwap, Fluidity és Uphold hálózatokkal. A Brave rendszer hirdetéseit integrálni fogják a Brave 1.0 webes böngésző MacOS, Windows és Linux változatába, valamint az Androidos változatba. Az iOS verzióra még várni kell.

Választható hirdetések

Brave e ponton megerősíti, hogy a “Brave Rewards, Brave Ads funkciók opcionálisan választható szolgáltatások és mindig is azok maradnak.” A vállalat ígérete, hogy soha nem fog a felhasználó engedélye nélkül hirdetéseket mutatni, ahogy azt a Google és a Microsoft böngészői teszik, hacsak a felhasználók külön nem kérik.

A “Brave Ads” program keretében a hirdetések, mint értesítés fognak megjelenni, és amikor a netező rákattint egyre, akkor egy külön oldalon egy teljes képernyős hirdetést látnak. Az éppen böngészett oldalak hirdetései továbbra is ott lesznek, de a Brave ezeket alapból blokkolja.

A Brave a sütikkel és a követőszoftverekkel is komolyan bánik:

“A hagyományos digitális hirdetésekkel szemben a hirdetésegyeztetés a felhasználó gépén történik, azaz, a felhasználó adatai nem kerülnek átadásra harmadik félnek, de még a Brave-nek sem lesz hozzáférése. A felhasználók figyelmének megragadásához nincs többé szükség a felhasználók adatainak gyűjtésére.”

A cég egyben felhasználó modellezésen is dolgozik, mellyel a helyes hirdetésmegjelenés időzítést kívánja biztosítani a böngészési viselkedés alapján.

Van értelme?

A Brave-ről már írtunk párszor korábban. Az ICO projektként indult startup lassan szolid vállalkozássá növi ki magát. Üzleti stratégiája a személyes adatok maximális tiszteletben tartásán alapul a hirdetési erőviszonyok megfordítása mellett. Ökoszisztémájában a felhasználó az úr, de mindeközben támogatja a kisméretű tartalomgyártókat és bloggereket is.

A Brave Rewards, ahol a BAT jutalmakat a hónap végén osszák ki, integrált részét képezi a böngészőnek. A BAT token egyben adományként is szétosztható a tartalomkészítők között, ha netán a user egy napon megunja a hodlizást és jótékonykodásra adja fejét. A következő lépés egy piactér kialakítása lesz, ahol a BAT tulajdonosok prémium tartalmat és szolgáltatást vásárolhatnak.

Mi a következő lépés?

A Brave projekt ütemtervének még csak az első szakaszában járunk. A második szakaszban tervezik fejleszteni a “kiadó integrálta hirdetéseket” ahol a 28 000 Brave kiadó honlapokat és csatornákat reklámozhat a saját oldalán. Itt szintén bevételmegosztás történik és a teljes bevétel 70%-a kerül a kiadókhoz, 15% a felhasználókhoz és a maradék a Brave-hez.

Brave itt azt reméli, hogy mentőövet tud dobni az amúgy csak vegetáló kiadóknak, blogoknak a minőségi tartalmakért cserébe ahelyett, hogy a reklámbevételek többsége a közvetítők (Google, YouTube) zsebében landolna.

A Brave böngésző már 5.5 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, ami még jócskán elmarad a versenytársak számaitól. Olyan terepen kell megállnia a helyét, ahol a Google, Microsoft és a Mozilla a domináns.

Viszont van egy előnye, amit a többi böngésző képtelen ajánlani mivel ha megtenné, a saját üzleti modelljét tenné tönkre. Ez pedig a személyes adataik biztonságáért egyre inkább aggódó felhasználók hada, és itt különösen a fiatalabb generáció tagjaira értendők, akik a felmérések szerint kifejezetten érzékenyek a privát adataik biztonságára.

A Brave segítségével kontrollálni lehet a folyamatos hirdetésözönt úgy, hogy nem kell extra hirdetésblokkolókat telepíteni, be/ki kapcsolgatni, hanem az alapból adott. És ezért még egy jól kiépített, bár még kezdeti szakaszában járó jutalomrendszert is kapunk.

A Bitcoin Bázis az elsők között regisztrálta honlapját kiadóként a Brave böngészőre. Ha támogatni szeretnéd a munkánkat, kérjük regisztrálj a Brave közvetítői linkünkkel. Nem fog károd származni belőle, sőt, pár BAT tokennel még hozzá is járulsz a működésünkhöz.

Kashim

"Money is a terrible master but an excellent servant."

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.