Bitcoin, Big Brother és Nigéria? Van egy közös nevező

A nigériai Big Brother résztvevői egy kvíz során fejenként 500$ értékű Bitcoint kaptak. Itt egy újabb példa arra hogyan próbálnak érdeklődést kelteni a Bitcoin és a kriptovaluta vállalatok a mainstream rétegek körében.

A Big Brother Naija (BBN) műsorban egy kvíz keretében a házlakók kriptovaluta tudását tesztelték. Többek között arra kellett válaszolniuk, hogy miért is hasznosak a kriptovaluták. Itt olyan válaszok születtek, mint online nemzetközi utalások során vagy műsoridő vásárlásra.

Nigéria lakossága talán az egyik legelszántabb kriptovaluta felhasználó, több felmérés is a nigériaiakat hozta ki mint legelkötelezettebb bitcoinisták. Ha csak a Google keresési trendjeit vizsgáljuk, kiviláglik, hogy a bitcoin iránti érdeklődés az elmúlt 12 hónapban Nigériában volt a legmagasabb, majd azt követi messze lemaradva Ausztria, Dél-Afrika és Ghána. Magyarország valahol az 52. helyen dekkol.

Google keresési trendek "bitcoin" kifejezésre az elmúlt 12 hónapban régiónként
Google keresési trendek “bitcoin” kifejezésre az elmúlt 12 hónapban régiónként

Nigériai lapok beszámolója szerint a házlakóknak olyan kérdésekre kellett még felelniük, mint hogy mi az a bitcoin tárca vagy mi befolyásolja a bitcoin árfolyamát? A résztvevőknek meg kellett nevezniük a top 5 vezető kriptovalutát is majd rajzolniuk kellett egy bitcoin tárcát.

A kvízt a Patricia nevű Ghánában és Nigériában tevékenykedő kriptovaluta váltó szponzorálta, ami a kvíz végén minden házlakónak 500$ értékű bitcoint adományozott.

A BBN nyitása a kriptókra egy újabb mérföldkő a mainstream felé vezető úton, legalábbis Afrikában. Az ország már most a legnagyobb BTC kereskedelmi forgalmat lebonyolító ország, a kontinens teljes volumenének körülbelül 50%-át adja a peer to peer kereskedési platformokon.

A nigériai Big Brotherben való megjelenés hatásának érzékeltetésére érdemes megjegyezni, hogy a korábbi BBN házlakó szavazásokon arról, ki távozzon és ki maradjon a házban, több mint 240 millió szavazat érkezett, csak 50 millió az utolsó héten a negyedik szezon végén. A műsor elsősorban a fiataloknak szól, akik jelentős réteget képviselnek a közel 200 milliós országban, majdnem a felét adják a teljes lakosságnak 81 millió fővel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük