Hollandia egyik legismertebb focicsapata bitcoinban kap majd fizetést

Az “AZ Alkmaar” holland topligás focicsapat egy helyi kriptotőzsdével kötött együttműködés keretében bitcoinban fog szponzori támogatást kapni. A holland foci egyik legismertebb és leghíresebb helyi csapata a Bitcoin Meester kriptotőzsdével egyezett meg, a csapat vezetése pedig úgy nyilatkozott, hogy a csapat nem fogja a kapott bitcoint egyből értékesíteni, hanem hosszú távú befektetésként tervezik azt megjeleníteni a mérlegkönyvben.

Michael Koster, a csapat kereskedelmi igazgatója nagyon pozitív hangvételben nyilatkozott a kriptovalutákról: “A kriptovaluta piac virágzik, a mérete pedig exponenciálisan növekedett az elmúlt években. Ez kétségkívül csábító, viszont az ilyen új piacokon érdemes hozzáértők segítségét igénybe venni. Biztos vagyok benne, hogy a Bitcoin Meester sikeresen fog minket navigálni ezen az úton.”

Mitchell Zandwijken a Bitcoin Meester vezérigazgatója hasonlóan derűlátóan nyilatkozott az együttműködésről. Véleménye szerint a bitcoin tőzsdék számára a sportok, és különösképpen a foci a legfontosabb helyi piacok közé tartoznak, a hatalmas és aktív rajongótáboraiknak köszönhetően. Zandwijken bízik benne, hogy az általa csak “stratégiai” jellegűnek nevezett együttműködésen keresztül minél több AZ Alkmaar rajongót tudnak majd elérni, és bevezetni a kriptovaluták világába.

A Kaaskoppen (sajtfejűek) becenevű focicsapat jelenleg a harmadik helyen áll a Holland nemzeti bajnokságban, csupán néhány ponttal elmaradva a feltehetően jóval többek által ismert Ajax és PSV Eindhoven mögött. Az együttműküdést az AZ Alkmaar stadionjában az AFAS Stadiumban írták alá.

Dollárszázmilliárdos piacok ha találkoznak

A kriptovilág már régóta betört a sportba, azon belül is legfőképpen a bitcoin hódított teret a foci és az autósport világában. A kriptotőzsdék és elemzőcégek érthetően kezük-lábuk törik, hogy minél több együttműködést hozzanak tető alá, a sokszor több milliós, vagy akár több tízmilliós rajongói táborral rendelkező sztárcsapatokkal, hogy így tudjanak újabb és újabb potenciális felhasználókhoz eljutni.

A sportvilág szereplői pedig eddig meglepően nyitottnak bizonyulnak a digitális érmék világára. Számos híres európai focicsapat bocsátott ki saját szurkolói tokent, mint például az AC Milan és a Dinamo Kijev. Sőt, már a blokklánc alapú, virtuális rajongói foci is sokmillió dolláros üzlet.

Ami az amerikai-foci világát illeti, a Grayscalenek már az NFL-be is sikerült betörnie, szintén egy szponzorációs szerződés keretében. A motorsport királyaként emlegetett Forma 1-be pedig a Bitici.com kriptotőzsdének sikerült bejutnia, mint a McLaren csapat szponzora.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük