Blokklánc-intelligencia céget vásárolt a Mastercard

A Mastercard bejelentette a CipherTrace blokklánc-intelligencia cég felvásárlásáról.

A Mastercard tegnapi közleménye szerint a CipherTrace segítségével képes lesz különbséget tenni a kártyás és valós idejű fizetési keretrendszerek között, ami a befektetőknek és ügyfeleknek egyaránt a javára fog válni.

A Szilícium-völgyben székelő 2015-ben indított CipherTrace több, mint 900 kriptovaluta és mögöttes elosztott főkönyv adatait monitorozza, gyakran használt szoftvermegoldás a kriptotőzsdéknél és a bűnüldöző szerveknél a pénzmosás és csalás felderítésére, valamint a tranzakciók biztonságának fokozásására.

Ajay Bhalla a Mastercard kiberhírszerzési osztályának vezetője szerint a bizalom és a biztonság mindenek felett áll a gyorsan növekvő digitális eszköz szektorban és céljuk, hogy e téren még tovább építsék a Ciphertrace kompetenciáját.

„A digitális eszközök képesek új alapokra helyezni a kereskedelmet, a mindennapi tevékenységektől, mint például utalástól kezdve a gazdaságok megreformálásáig, azokat inkluzívabbá és hatékonyabbá téve” – véli Bhalla.

A kriptók és nem helyettesíthető tokenek (NFT-k) egyre komolyabb szeletet hasítanak ki maguknak a köztudatban és az emberek mindennapi életében, legyen szó befektetésról vagy mint fizetési metódusok. A közlemény szerint a szélesebb körű elfogadottság szigorúbb biztonsági intézkedéseket fog megkövetelni.

Mivel a kriptográfia és az NFT-k még túlságosan újszerűek, ezért innovatív megoldásokra és hiteles adatgyűjtásre van szükség ahhoz, hogy a hagyományosabb utalásoknál és befektetéseknél megszokott kényelmet kapják a felhasználók, véli a Mastercard.

„Segítünk a vállalatoknak – legyenek azok bankok vagy kriptopénztőzsdék, kormányzati szabályozók vagy bűnüldözők – a kriptográfián alapuló gazdaság biztonságának megőrzése érdekében” – mondta Dave Jevans, a CipherTrace vezérigazgatója. „A vállalataink osztják azt az elképzelést, hogy biztonságot és bizalmat biztosítsunk az egész ökoszisztéma területén.”

A közlemény alapján tehát nyilvánvaló, a Mastercard ahelyett, hogy tovább küzdene ellene, inkább a digitális eszköz elfogadottság élére akar állni. A kérdés már csak az, hogy a Mastercard a hagyományos banki apparátusával és mentalitásával hasznos vagy káros lesz-e a digitális eszköz szektorra?

Kapcsolódó cikkek:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük