A Chiliz Chain validátoraként fog működni a PSG

A Paris Saint-Germain PSG lesz az első nagy futballklub, amely blokklánc protokoll validátorként fog működni, kihasználva pozícióját, hogy a validációs tevékenységekből származó bevételt visszaforgassa a PSG szurkolói tokenek visszavásárlásába.

A PSG, a francia labdarúgás nagyhatalma bejelentette, hogy blokklánc validátor lesz, és a Chiliz Chain blokkláncán fog munkálkodni, amely a PSG szurkolói tokenjeinek ad otthont.

Ezzel a lépéssel a PSG az érvényesítésből származó bevételt a rajongói tokenek rendszeres visszavásárlási programjának megvalósítására használhatja fel.

Míg a sportklubok már korábban is belevágtak a kriptopénzbe szurkolói tokenek létrehozásával, a PSG esete az első példa arra, hogy egy klub blokklánc validátorként a blokklánc technológia aktív résztvevőjévé válik.

A PSG Blockchain validátorként fog működni, a bevételt pedig szurkolói tokenekbe fekteti vissza

Február 22-én jelentették be, hogy a PSG lesz az első nagy futballklub, amely blokklánc protokoll validátorként fog működni, kihasználva pozícióját, hogy a validációs tevékenységekből származó bevételt a PSG szurkolói tokenek visszavásárlásába forgatja vissza.

A kezdeményezés célja, hogy elősegítse a klub és szurkolói bázisának önfenntartó digitális gazdaságát, ami jelentős lépést jelent a sport és a blokklánc technológia metszéspontjában.

A validátorok döntő szerepet játszanak a blokklánccsomópontok kezelésében, a tranzakciók ellenőrzésén és az okosszerződések engedélyezésén keresztül biztosítják a hálózat biztonságát, és ezáltal bevételt szereznek a csomópontok működéséből.

A PSG szurkolói token ökoszisztémájának gerincét a Chiliz Chain, a Socios, a több mint 150 profi futballklub és sportcsapat szurkolói tokenjeit közvetítő platform mögöttes infrastruktúrája adja.

Miután 2018 szeptemberében bevezette szurkolói tokenjét, a PSG jelentős növekedést tapasztalt tokenjének piaci kapitalizációjában, amely jelenleg lenyűgöző 28 millió dolláron áll.

A visszavásárlási program megvalósításának célja, hogy rendszeresen feltöltse a PSG szurkolói token-tartalékait, elősegítve egy fenntartható digitális gazdaság kialakulását körülöttük – emelte ki Chiliz.

A Chiliz Chain üzemeltetője, a Chiliz a hálózati tranzakciós díjak 20%-át tartja meg, míg a fennmaradó 80%-ot a hálózati validátorok és delegáltak kapják.

A Chiliz szerint a PSG Fan Tokenek automatizált visszavásárlását (amelyet a validátor által végrehajtott okosszerződések vagy a Chiliz-lánc decentralizált tőzsdéin keresztül könnyítenek meg), rendszeres időközönként tervezik, hogy következetesen megerősítsék a klub digitális gazdaságát.

Ez a visszavásárlási program biztosítja, hogy a klub validátoroktól származó bevételek jelentős részét – beleértve a gázdíjakat és a kínálat inflációját – visszaforgatják a PSG Fan Token kínálat megerősítésébe.

A Web3 kezdeményezések bővítése és a Blockchain Hackathon megrendezése

A Chiliz egy 1 milliárd dolláros „SportsFi” ökoszisztémával büszkélkedhet, amelynek zászlóshajó platformja, a Socios lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vezető sportklubokkal együttműködésben kibocsátott „Fan Token”-eket, köztük a $PSG tokent, szerezzenek és kereskedjenek velük.

A rajongói tokenek tulajdonosai különböző előnyöket élveznek, például hozzáférést kapnak exkluzív tartalmakhoz, részt vehetnek a klubdöntésekben és exkluzív árucikk-ajánlatokat kapnak.

A PSG készen áll a kriptopénz, Web3 és SportFi tájakon belüli szélesebb körű lehetőségek feltárására – mindezt Pär Helgosson vezetésével, aki a közelmúltban vette át a klub Web3 vezetőjének szerepét.

Helgosson megbízatása magában foglalja az alternatív pénzügyi lehetőségek feltárását az ökoszisztémán belül a klub pénzügyi ellenálló képességének és innovációs képességeinek növelése érdekében.

Helgosson hangsúlyozta a klub elkötelezettségét a web3 sportjövőjének alakítása iránt, a szurkolókkal való aktív kapcsolatteremtés révén, a web3 élményein keresztül.

Mint mondta, a kezdeményezés célja, hogy jutalmakat és előnyöket biztosítson a PSG tokentulajdonosainak, szponzorainak és játékosainak, ezáltal gazdagítva a szurkolói élményt.

„Célunk, hogy közösen egy fenntartható tokenomics-modellt építsünk ki, ahol a klub (a csomópont-érvényesítő szerepünknek köszönhetően) a nyereséget a szurkolói tokenek visszavásárlására és a szurkolói ökoszisztémába való visszaforgatásra használhatja.”

A PSG és a Chiliz közötti partnerség további lendületet kapott azzal, hogy az Animoca Brands kockázati tőkecég a Chiliz-lánc validátora lett.

A PSG olyan neves futballklubokhoz csatlakozik, mint az FC Barcelona, a Manchester City, a Juventus, az Arsenal, az Inter Milan, a Tottenham és az AC Milan, amelyek a Chiliz platformját használják a szurkolói tokenekhez.

Ezen kezdeményezések mellett a PSG és a Chiliz a nyáron egy blokklánc-hackatont is rendeznek az ikonikus Parc des Princes stadionban.

Az esemény célja, hogy a fejlesztőket a Chiliz-láncra vonzza, hogy decentralizált alkalmazásokat és termékeket hozzanak létre, amelyek PSG rajongói tokeneket tartalmaznak, tovább ösztönözve ezzel az innovációt és az együttműködést az ökoszisztémán belül.

Jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak. Részletes jogi információ