Ezért nem áll át a Toyota kizárólag az elektromos autók gyártására

Míg számos autógyártó dollármilliárdokat fordított a teljesen elektromos autók fejlesztésére az elmúlt években, a Toyota sokkal óvatosabban közelítette meg a kérdést. A japán vállalat a többi autógyártóval szemben továbbra is inkább az olyan hibrid járművek gyártására koncentrál, mint például a Prius.

Amikor a Prius két évtizeddel ezelőtt megjelent, a környezettudatos fogyasztók kedvence volt Amerikában, mivel akkor az volt a valaha gyártott legtisztább és legkevesebbet fogyasztó típus. Később viszont a teljesen elektromos járművek megjelenésével a Toyota kiesett az említett vásárlók kegyeiből, és ez ma sincs másképp, hiszen a japán autógyártó ma is vonakodik teljesen elektromos autókat piacra dobni.

A Toyota szerint a piac még nincs felkészülve az elektromos autókra történő átállásra

Ahogy arról a CNBC beszámolt, a Greenpeace a Toyotát a 10 leginkább karbonsemleges autógyártót felsorakoztató listán alulra sorolta, mivel az elektromos autók a vállalat eladásainak kevesebb mint 1%-át teszik ki.

Míg az olyan autógyártók, mint a General Motors és a Volkswagen az elmúlt években dollármilliárdokat tettek félre a kizárólag elektromos autók gyártására történő átállásra, a Toyota lemaradt, és csak a közelmúltban jelentett be hasonló beruházásokat. A Toyota vezetői szerint egyébként a stratégia megfelelő, mivel világszerte hiányzik az elektromos autókat kiszolgáló infrastruktúra.

“Bármennyire is szeretnének az emberek átállni az elektromos járművekre, a piac egyelőre még nincs felkészülve erre…” – mondta Jack Hollis, a Toyota Motor North America értékesítési ügyvezető alelnöke egy augusztusi megbeszélésen.

Gill Pratt, a cég kutatóintézetének vezérigazgatója szintén beszélt az elektromos autókra történő átállásról:

„Mindenkinek olyan lehetőséget szeretnénk biztosítani, amellyel a leginkább hozzájárulhat az éghajlatváltozás megoldásához. És tudjuk, hogy a megoldás nem az, hogy mindenkit egyformán kezelünk.”

Eközben a vállalat néhány hete bejelentette, hogy 5,6 milliárd dollárt szán hibrid és tisztán elektromos akkumulátorok gyártására Japánban és az Egyesült Államokban. És bár ez hatalmas beruházásnak tűnhet, mégis eltörpül az olyan versenytársak kiadásai mellett, mint a General Motors és a Volkswagen. A GM például bejelentette, hogy 2035-ig átáll a teljesen elektromos autók gyártására, de más autógyártók is vállalták, hogy az USA-ban értékesített járműveik legalább 50%-a elektromos meghajtású lesz.

A japán autógyártó a jövőben sem tervez kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártani

A Toyota a többi autógyártó kötelezettségvállalásaival szemben azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra évente 3,5 millió elektromos járművet adjon el, ami körülbelül az eladásainak az egyharmadát jelenti.

“Úgy gondolom, hogy ez egy jó stratégia lehet. Globális szempontból sok piac különböző ütemben mozog. Az elektromos autók elterjedésében az USA lassabban halad, mint Európa és Kína, de vannak olyan piacok, ahol egyáltalán nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra. Egy globális autógyártónak érdemes lehet változatos megközelítést alkalmaznia ezen a területen.” – mondta Paul Waatti, az AutoPacific elemzőcég vezetője.

A kérdésről Jim Adler, a Toyota Ventures ügyvezető igazgatója is beszélt:

“Nem gondolom, hogy a távoli jövőben az akkumulátoros elektromos autók a piac 100%-át teszik majd ki. Egyszerűen nem tudom elképzelni…”