Újra saját bankkártyán dolgozik a Google

  • 7
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nem maradhat le a Google az Apple mögött. A technológiai óriás saját bankkártyáján dolgozik.

2014-ben a Google Pay Google Wallet néven vált közismertté. Az amerikai vállalat olyan hitelkártyát ajánlott felhasználóinak, amelyet a Wallet egyenleg feltöltéséhez lehetett használni. A fizetési megoldás azonban nem volt hosszú életű, mivel két év múlva a társaság megszüntette a szolgáltatást. Most viszont kiszivárgott információk szerint a kaliforniai cég újraéleszti a projektet.

A Google Pay saját bankkártyáján dolgozik, amely nagyban hasonlítana a korábbi ötlethez. A Google Pay segítségével már most is lehetséges NFC fizetéseket indítani, illetve meglévő bankkártyával vagy PayPal használatával pénzt utalni. Az új bankkártya viszont egy saját társított számlával rendelkezne, amelyet különböző bankokkal együttműködve hozott létre a Google. Olyan ismert pénzintézetek csatlakoztak a projekthez, mint a Citibank vagy a Stanford Federal Credit Union. A Google így nagyobb eséllyel nyerheti meg a leendő ügyfeleket az Apple-lel szemben, amely tavaly kibocsátott hitelkártyája nem bizonyult olyan népszerűnek, mint amire a cég számított.

A Google lépése nem meglepő, hiszen tavaly novemberben azt nyilatkozta, hogy a jövőben megvizsgálja az Egyesült Államok bankjaival és hitelintézeteivel annak lehetőségét, hogy milyen okos folyószámlákat tudnának kínálni a Google Pay-en keresztül.

A Google kártya sajátosságai

A Google bankkártya figyelmeztetni fog a kártyával történő visszaélésekre, emellett pedig lehetővé válik az is, hogy a felhasználó ugyanazt a kártyát használja a fizikai, a mobil, illetve az internetes vásárlásoknál. A kártyához tartozó applikációban be lehet majd állítani azt is, hogy a kártyát használó személy milyen információkat kíván megadni magáról. Amennyiben vásárlási szokásait megosztja, különböző kedvezményekben részesülhet.

Nagy harc indulhat az Apple és a Google között, habár a két cég terméke között van egy óriási különbség. Az Apple hitelkártyát kínál, ami az amerikai piacon válhat rendkívül népszerűvé, a Google viszont bankkártyát, amely viszont az európai felhasználók szívéhez állhat majd közelebb. Míg az Egyesült Államokban egy magánszemélynek 2-3 hitelkártyája is van, addig az európai fogyasztók körében inkább a hagyományos bankszámla-bankkártya használata terjedt el. Meglátjuk, mit hoz a jövő, hiszen egyre több nagy tech vállalat kíván a fizetési szolgáltatások terepére lépni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.