Hírek az NFT és a Metaverzum világából: mivel készülnek az óriások?

A Letsmint crowdfundig (CR), azaz közösségi finanszírozást biztosít az NFT-művészek számára, a Carrefour belép a The Sandbox Ethereum alapú Metaverzum játéktérbe, a történelmi videójátékok veteránja, az Atari pedig fejest ugrik az NFT-k világába. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a Pinterest frissítésének köszönhetően hamarosan kiterjesztett valóság bútoraik között flangálhatunk, a Meta pedig készen áll az új, 3D-s avatárok bevezetésére. Nem semmi évnek vágunk elébe!

NFT-k, NFT-k mindenhol…

A Letsmint crowdfunding lehetőségének köszönhetően az NFT-művészek most aztán tényleg teljes erejükkel alkotásaikra koncentrálhatnak. A platform ugyanis egy olyan szolgáltatáscsomagot kínál a művészeknek, melyen keresztül az alkotások pénzügyi, technikai és marketing részét is gyerekjáték lesz kezelni.

Mindeközben a Carrefour francia kereskedelmi óriás a Metaverzumban képzeli el jövőjét, melyről a vállalat vezérigazgatója, Alexandre Bompard Twitteren számolt be a nagyközönségnek:

A Carrefour első lépései a Metaverzumban! Modellünk középpontjában az innováció áll. Hamarosan jövünk a részletekkel!” írta.

Az óriás egyébként már korábban is támaszkodott a blokklánc technológiára a baromfi, citrusfélék, tej és más termékek nyomon követése érdekében. Most pedig elmondása szerint a The Sandbox Metaverzumában egy 30 szupermarketnek megfelelő terület büszke tulajdonosa.

Az Atiri amerikai videojáték- és hardvergyártó vállalat egy blokkláncon hitelesített digitális műalkotással ünnepli 50. évfordulóját. A „GFT”-re keresztelt NFT-gyűjteményt az iparág egyik legaktívabb cégével, a Republic Realm közreműködésével készítették, a kollekció pedig már elérhető az OpenSea NFT piacterén is.

Virtuális lakberendezés, 3D-s avatárok

A Pinterest egy virtuális lakberendezési élménnyel rukkolt elő, mely során a kiterjesztett valóságnak köszönhetően, a felhasználók okostelefonjaik kameráját használva, virtuálisan elhelyezhetik otthonaikban a megvásárolni kívánt termékeket.

A Meta 3D-s avatárokkal érkezik a Facebookra és a Messengerre, melyek első alkalommal megjelennek majd az Instagram sztorik és üzenetek között is.

A mai naptól kezdve az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban élő felhasználók virtuális önmagukként jelenhetnek meg matricákon, bejegyzéseken, Facebook profilképeken és egyebeken keresztül” – áll a közleményben.

A Meta mindemellett az NFL amerikai profi futball ligával is együttműködik, így a rajongóknak lehetőségük nyílik arra, hogy avatárjukat a Cincinnati Bengals, a Los Angeles Rams csapatának, vagy éppen a Super Bowl LVI mezébe öltöztessék.