Ezek a legfelkapottabb kriptók a Twitteren

A The TIE kriptovaluta elemzési és adatplatform nemrég egy elemzést készített a Twitteren a kriptopénzekről, amely célja az volt, hogy kiderítse mely kriptókat manipulálják a legjobban különféle bot a fiókok és mesterséges kapcsolatok által. Az összehasonlításhoz az úgynevezett ‘hype-to-activity arányt’ és a tweetek számát vették alapul.

Kezdjük a legkevésbé felkapott tokenekkel

Az átfogó vizsgálat 450 kriptovaluta adatait összegezte, és átlagosan a hype-to-activity arány 1.02 tweet volt 1 millió dollár kereskedési volumenenként. Tehát bármilyen token, amelynek a mutatója ezalatt az érték alatt volt elkerülte a hájpot, és nem igazán figyeltek fel rá.

A legkevésbé túlhájpolt kriptó a Tether, derült ki a kutatásból, amely csak 0.003 értéket ért el. Ez kicsit meglepetésnek tűnhet, ugyanis a Tether elég nagy arányban szerepel a hírekben főleg negatív értelemben. A kereskedelem terén pedig megkerülhetetlen tényező, a bitcoin után a 2. legnagyobb volumeneket produkálja, rendszeresen túllépi a napi 20 milliárd dolláros forgalmat.

Az EOS (0.008), Ethereum Classic (0.158), Cosmos (0.230) és NEO (0.231) is elég alacsony értékeket kaptak ebben a vizsgálatban.

A kiegyensúlyozott teljesítők

Azok a kriptovaluták, amely átlagos értékeket értek el, nagyon magabiztos képességekkel rendelkeznek. Nincs szükségük arra, hogy állandóan beszéljenek róluk és a Twitter róluk csacsogjon, ők csak a saját jól bevált tevékenységükre kell hogy koncentráljanak.

A piaci kapitalizáció alapján az öt legnagyobb token legtöbbje ebbe a kategóriába tartozik. A Bitcoin 1.72 értéket kapott, az Ethereum picit alacsonyabb értéket ért el: 1.17. A Bitcoin Cash lejjebb csúszott a többihez képest 0.72-es értékkel, míg a Litecoin hozza a középmezőnyt 1.08-val.

A sasszeműek már biztos kifigyeltek egy figyelemreméltó hiányosságot. Nem érhet senkit sem meglepetésként, hogy az XRP lovagolja meg a trendeket a legjobban a nagy tokenek közül, és a hype-to-activity aránya is magas – 4.07. Ez az érték még magasabbra szökik – 6.66, ha a kalkulációba bevonták a kapcsolódó hashtageket is mint a #XRPArmy és #XRPCommunity.

Ne higgy a tömegnek

Még az XRP is teljesen lényegtelenné válik, ha összehasonlítjuk a túlinflált, túlhájpolt tokenekkel. A top három a következő tokenekből áll: TokenPay (911.1 Tweet/$1M), Electroneum (678.8), és Dragonchain (505.3). A TokenPaynek például elképzelhetetlenül 33 millió százalékkal magasabb a hype-to-activity mutatója mint a Tethernek.

A hájp mértéke nem mindig tükrözi a valós elismertséget, ugyanis nagyon sok esetben különféle bot accountok, hamis követők, és különböző manipulációk hozzák össze ezeket a magas számokat. Például az Electroneumnak 127 ezer követője van a Twitteren, míg a BitMEX-nek csak 65 ezer.

Azok számára, akik csak azért olvasták el a cikket, hogy Justin Sunon nevessenek, csalódást kelt majd az eredmény. A Tron ugyanis jóval az átlag alatt teljesít, a hype-to-activity arány mutató alapján mindösszesen 0.544. Azonban ha a Facebookot, mint mértékegységet is figyelembe vesszük, Justin Sunnak több mint 6 millió likeja van, míg a Coinbasenek csak 187 ezer, pedig a felhasználói száma túllépi a 60 milliót.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük