Kilőttek a szurkolói tokenek a Socios és az UEFA közötti partnerség bejelentése után

A nem helyettesíthető tokenek (NFT-k) népszerűsége és felhasználása tovább növekszik, mivel a technológia kínálta előnyöket egyre több iparág, a sporttól kezdve az ingatlanszektorig sok mindenki kezdte el felismerni. Február 28-án az egyik szegmens, a szurkolói tokenek lőttek ki. Ezek a tokenek olyan protokollok, amelyek lehetővé teszik, hogy tulajdonosaik részt vegyenek kedvenc sportmárkáik irányításában. Közben pedig speciális NFT-ket és más egyedi beváltható termékeket kaphatnak.

A TradingView adatai azt mutatják, hogy az elmúlt 24 órában  három token is kiugró eredményt ért el: az FC Barcelona Fan Token (BAR), az AS Roma Fan Token (ASR) és az Atletico De Madrid Fan Token (ATM). Ezek mind a Chilliz (CHZ) protokoll részét képező szurkolói tokenek közé tartoznak.

szurkoloi-tokenek

Ezeknek a szurkolói tokenek árfolyamának megugrása mögött három ok húzódik meg:

  • a Socios és az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) partnerséget kötött,
  • a focira irányuló egyre fokozódó figyelem a világbajnoki selejtezőmérkőzések miatt
  • valamint magának az NFT-knek népszerűsége a világ legnézettebb sportágával kombinálva.

Partnerség az UEFA-val

Az európai labdarúgást irányító UEFA és a Socios, a szurkolói tokenek létrehozására összpontosító protokoll nemrégiben bejelentett partnersége lehet azonban a jelenlegi rali egyik fő mozgatórugója.

A partnerség szerint 2024-ig szóló szerződést kötött a két fél. Eszerint a Sociost az UEFA által rendezett egyik legismertebb versenysorozat, a Bajnokok Ligája regionális szponzoraként emeli ki. Az együttműködés révén a Bajnokok Ligájában, valamint az Európa Ligában és az Európa Konferencia Ligában részt vevő klubok szurkolói tokenjei ingyenesen elérhetővé válnak a tokenek tulajdonosok számára.

A Fan Tokennel rendelkező klubszurkolóknak lehetőségük van VIP-élményeket vagy az élő játék során terített ingyenes NFT-ket nyerni, amíg a Socios alkalmazáson tartják a tokenjüket.

A szurkolói tokenek erősödésének másik oka a futballszezon felfutása és a 2022. november 21-én kezdődő világbajnokságra való felkészülés.

A futballszezon jellemzően augusztustól májusig tart, ami azt jelenti, hogy most a szezon a háromnegyedénél tart. Így a csapatok és szurkolóik már az esetleges potenciális bajnokcsapatokat is szorosabbban figyelni tudják.

A labdarúgás iránti kiemelt figyelem pedig azért is fokozódik, mert jelenleg is zajlanak a világbajnokság selejtezőmérkőzései. Az idei világbajnokságot a tervek szerint november 21. és december 17. között rendezik meg Katarban.

A labdarúgás az egyik legnépszerűbb sport a bolygón, ami így ideális lehetőséget teremt a szurkolói token technológia alkalmazására, hogy jobban bevonja a szurkolókat, és a sportemléktárgyak új korszakát kínálja.

Az NFT-k növekvő népszerűsége

A harmadik tényező, amely segítette a szurkolói tokenek fellendülését, az NFT-k általános népszerűsége volt, amelyek az új felhasználási esetek megjelenésével egyre nagyobb teret hódítanak meg maguknak.

A sportgyűjtemények népszerűsége már régóta jellemző a piac különböző szektoraiban, a kártyáktól kezdve a játékosok által aláírt felszerelésekig.

Ahogy a digitális technológia egyre inkább beépül a mindennapi élet területére, úgy most a a sport relikviák világában is nyomot hagy a blokkláncon tárolt, egyedi digitális tárgyak létrehozásával.

A szurkolói tokenekkel a tulajdonosok mostantól élő mérkőzések során valós időben és rendkívül limitált mennyiségben létrehozott egyedi NFT-ket kaphatnak. Ezek a blokkláncon rögzített sportemléktárgyak eddig soha nem látott ritkaságát és egyediségét biztosítják.