Hogy törhet be a blokklánc a közösségi média piacára?

2021-re több mint 3 milliárd közösségi média felhasználói fiók lesz – legalábbis bizonyos előrejelzések szerint. Ezeknek a centralizált, hagyományos közösségi oldalaknak azonban most talán kihívója akadt: de pontosan hogy is taszíthatják le őket a trónról a decentralizált blokkláncon alapuló új oldalak?

Egy dolog biztos: akármennyi technológiai és pénzügyi előnyt felsorolhat a blokklánc, addig ez semmit sem fog érni, amíg nem tud egy biztos felhasználói közösséget és élményt felmutatni. Ehhez pedig szüksége van arra, hogy valós vállalkozások valós közösségekben tudjanak használható termékeket felmutatni, amik ráadásul folyamatos fejlődést tudnak produkálni mind használatban, mind felhasználói számban és természetesen bevételben is.

Hogy törhet be a blokklánc a közösségi média piacára?
Forrás: Behance

Néhányan pedig már meg is kezdték a munkát: a kénytelenek elfogadni és a Mithril kettő azok közül a vállalatok közül, akik már a kriptoközösségben sikeresen teret hódítottak maguknak – a teljes trónfoglalás azonban még várat magára.

Az idő egyébként szinte tökéletes arra, hogy a blokklánc-alapú közösségi média vállalkozások betörjenek a piacra. Az utóbbi időben ugyanis egyre több probléma halmozódott fel a hagyományos közösségi oldalakon: a személyes adatok értékesítése, a nemkívánatos reklámok és a tartalomkészítők egyre csökkenő ellenszolgáltatásai csak néhány példa ezekre. A blokkláncnak van lehetősége arra, hogy alternatívát adjon ezekkel a problémákkal szemben.

A content készítők például egyáltalán nem kapnak pénzt, vagy bármilyen más ellenszolgáltatást, a megosztott tartalmakért. Ez alól csak a YouTube és a Twitch képez kivételt, de még ott is a bevételek 25-45%-át megtartják az oldalak maguknak. Ezt pedig a készítők általában kénytelenek elfogadni – vagy mehetnek máshova, az opcióik azonban végesek.

Egy megoldást ajánlott eddig erre a Patreon: ott már több mint 100 000 felhasználó regisztrált annak érdekében, hogy több pénzhez juthassanak – azonban sokan még itt is elégedetlenek a pénzügyi terhekkel.

Most azonban még egy új játékos lépett fel a színpadra: a Howdoo, ami nagyon izgalmas fejleményeket hozhat a közösségi oldalak világába.

A Howdoo-ról eddig nem lehetett sokat hallani, azonban szépen csendben nagyon jelentőset alkot: a közösségi oldalak legjavát és a blokklánc technológiát úgy egyesíti ugyanis, hogy közben nem kell feláldoznia a felhasználóbarát környezetet. Ez kell ugyanis ma ahhoz, hogy a blokklánc közösségi média betörhessen a piacra: gyorsan skálázhatónak kell lennie, miközben biztosítja a megszokott felhasználói élményt.

A Mithrilhez és a Steemithez hasonlóan a tartalomkészítők itt is tokeneket kapnak: a Howdoo tokenjét, uDOO-t szerezhetnek, amikor kedvelnek vagy megosztanak tartalmakat, miközben lesz egy egyedi réteg arra is, hogy megjutalmazzák a normál felhasználókat – és ezáltal extra értéket is adnak a platformhoz.

Ráadásul a Steemittel és a Mithrillel ellentétben, itt olyan extra funkciók is lesznek mint a live streaming, a tipping (borravaló) és az előfizetéses tartalmak elérése. Amennyiben a felhasználó pedig úgy dönt, hogy támogatni szeretné az alkotókat, akkor azt egy kattintással megteheti: itt pedig a Patreon 90%-ával szemben az összeg 100%-a az alkotóké lesz – azaz semmilyen szolgáltatási díj sincsen.

Forrás: Behance

Az uDOO-t már számos tőzsdén és a Blockfolion is jegyzik: a legtöbbet a Coinbene-en értékesítenek. Jelenleg a piaci tőkéje 6 millió dollárnál jár, és az egyre fejlődő szolgáltatások azt jelzik előre, hogy hamarosan maga mögött fogja hagyni a Mithrilt.

Azt mindnyájan tudjuk, hogy az összes közösségi oldal szerves részét a reklámok alkotják: csak gondoljunk arra, hogy a Facebook negyedévente 6,18 – 26,76 dollárt keres felhasználónként.

Így alapvető az, hogy olyan alkotókat csábítsanak az oldalra, akik elég érdeklődést tudnak generálni. Emiatt pedig sokan gondolták úgy, hogy a blokklánc alapú appok nem tudják majd felvenni a versenyt a már jól bevált platformokkkal szemben. Ez azonban nem teljesen igaz a Howdoo számára: ezt ugyanis egyre több alkotó kezdi el használni – és nem csak egy kategóriából, vannak szépség és fitneszguruk, de zenészek és gamerek is.

A múlt hónapban pedig azt is bejelentette a Howdoo, hogy már felhasználónév foglalásokat is elfogad. Jelenleg több mint 25,000 ember regisztrált az oldalra – és ez a szám folyamatosan nő.

Így azok az alkotók, akiknek valami konkrét felhasználói névre fáj a foguk, még a decemberi nyilvános indulás előtt van idejük azokat megszerezni. Decemberben ezt egyébként szinte azonnal fogja követni a Howdoo paywalljának elindítása, ahol a content készítők extra tartalmakat tudnak közzétenni az előfizetők számára.

Ha pedig minden jól megy a Howdoo számára, és megszerzi magának a legnagyobb neveket, akkor nagy eséllyel a legnagyobb közösségi oldalak között tarthatjuk majd számon. Emögött pedig megint csak egy kérdés rejtőzik: mennyi mindenre képes egy blokklánc vállalkozás a közösségi médiapiacokon?

Borítókép: Behance

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük