A PayPal célzott hirdetésekkel fog bombázni adataidért cserébe

 A PayPal fizetési óriás egy olyan platformot hoz létre, amely a felhasználók tranzakciós adatait fogja felhasználni annak érdekében, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsen meg.

A hirdetőknek azt ígérek, hogy az új rendszernek köszönhetően reklámjaik valóban célba érnek majd, az ügyfelek pedig egyéni igényeket kiszolgáló promóciókkal fognak találkozni. A vállalat hangsúlyozza, hogy bár az adatgyűjtés alapértelmezett beállítás lesz, a felhasználók mindig ellenőrzésük alatt tarthatják személyes adataikat, és lehetőségük lesz a funkció kikapcsolására is.

A PayPal ezen üzletágának megerősítése érdekében két vezetőt nevezett ki: Mark Grether-t, aki korábban az Uber Advertising alelnöke volt, valamint John Anderson-t, aki a Plaid nevű fintech cég termék- és fizetési vezetője volt. A hirdetési rendszer a vásárlási szokásokon és a tranzakciós adatokon alapul majd. Grether kifejtette, hogy a platform tudni fogja majd, hogy ki, hol vásárol az interneten, és hogy miként lehet hasznát venni ezen információknak. Elmondta, hogy ha valaki fizikai üzletekben használja majd a PayPal-kártyáját, a tranzakciós adatokat hasonlóan fel fogják használni.

Kapcsolódó: Jön a PayPal stabilcoinja a Solanára

A vállalat egy másik szóvivője megerősítése szerint egyelőre a platform még a korai szakaszban van. Hozzátette azonban, hogy a „hirdetési üzletága mellett a PayPal átlátható, könnyen használható adatvédelmi ellenőrzéseket fog bevezetni”.

Az ügyféladatok monetizálása: előnyők és adatvédelmi aggályok

A PayPal – melyet az idei negyedévben már több mint 427 millió ügyfél vette igénybe – ezennel csatlakozik azon vállalatokhoz (ilyen például a Visa és a JPMorgan Chase is), melyek az ügyféladatok pénzzé tételére törekednek. Az ilyen célzott reklámok előnye, hogy nagyobb valószínűséggel érik el azokat a felhasználókat, akik érdeklődnek az adott termékek vagy szolgáltatások iránt, ezáltal növelve a hirdetési kampányok hatékonyságát és a befektetés megtérülését. A felhasználók számára ugyan relevánsabb és hasznosabb tartalmakat kínálnak, az adatgyűjtés gyakran érinti a személyes és érzékenyebb információkat, ami adatvédelmi és biztonsági aggályokat vet fel. Sőt, még ha a hirdetések relevánsak is, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a felhasználók mindig szívesen látják őket. A folyamatosan megjelenő célzott hirdetések zavaróak lehetnek, és az online élményt is ronthatják.