TV reklámban buzdítanak arany helyett bitcoin befektetésre

December eleje óta fut az amerikai csatornákon a Grayscale reklámja, amiben arany helyett bitcoin befektetésre buzdítják a lakosságot.

Barry Silbert, a Grayscale vezérigazgatója a Twitteren jelentette be, hogy újraindítják a 2019-ben már igen sikeresnek bizonyult reklám kapmányukat. December 1-ével minden nagy amerikai tévécsatornán már fut a „Dobd az aranyat” (Drop Gold) elvezésű bitcoin-barát reklám.

A Grayscale eszközkezelő jelenleg több, mint 12 milliárd dollár értékű kriptopénz befektetéssel rendelkezik és először 2019 májusában indították útjára az akkor nagy visszahangott kapott hirdetést. A fél perces videóban egy férfi és egy nő próbál a Wall Streetről szabadulni eldobva az aranyrúdjaikat. Mindeközben egy apokalipszis bontakozik ki, ahol mindenki aranyat hajkurászik, de kifolyik az a kezük közül. Az alatta futó szövegben pedig arról beszélnek, hogy a digitális pénzek jelentik a jövőt: biztonságosak, határokon átnyúlnak és az arannyal ellentétben van tényleges hasznuk is.

A reklám mottója, dobd az aranyat, hogy ne húzza LE a portfóliódat.

A reklám készítői arra szerették volna felhívni a figyelmet, hogy milyen abszurd szerepet tölt be az arany a mai modern világunkban és, hogy egy megfelelően diverzifikált portfólió esetén fontos bitcoinba is fektetni.

A Drop Gold kampány még a kriptopénz hívők körében is vegyes fogadtatásra talált, sokan arra hívták fel a figyelmet, nem szükséges a két eszközt egymással szembe állítani és versenyeztetni. A reklámot Peter Schiff különösen erős megjegyzésekkel illette, amikor arra utalt a héten, hogy maga a Grayscale tehet arról, hogy a bitcoin piac itt tart, köszönhetően az ilyen reklámoknak.