Új Facebook blokklánc divízió munkaerőt keres

A Facebook új munkaerő után kutat, és nem is akármilyen területre: a közösségi médiaóriás blokklánc tehetségeket keres a csapatába. A vállalat kaliforniai központjában szoftver mérnöki, marketing és adattudomány területeken tud elhelyezkedni a potenciális blokkláncokat értő munkaerő, jelentette a hirdetés.

Bár a Facebook még nem jelentette be, hogy pontosan milyen célra akarja felhasználni a blokklánc technológiát, de a hivatalos oldalukon már megjelent egy közlemény. Ebben azt írják, hogy “emberek milliárdjainak akarnak segíteni abban, hogy olyan dolgokat érhessenek el, amikre eddig nem volt lehetőségük”. Ezenkívül lehetséges területekre is kitér, mint pl. a “pártatlan pénzügyi szolgáltatások, új lehetőségek a megtakarításra és új információ megosztási módszerek”.

A közösségi oldal már májusban blokklánc divízió megalapításán ügyködött és megalkotta blokkláncokhoz értő csapatát, hogy velük együtt ismerhessék meg részletesebben, hogy pontosan mire is használható a technológia a közösségi médiaóriásnál. A csapatot David Marcus vezeti, aki korábban a Messenger alelnökeként szolgált. Júniusban a cég az egyik vezető mérnökét, Evan Chenget is a projekthez igazolta, mint “blokklánc mérnöki vezető”. A blokklánc divízió a vállalaton belül, egyfajta startupként van eddig kialakítva.

Bővül a blokklánc divízió csapata

Most pedig a blokklánc csapatba új tagokat keresnek. Vannak adattudománnyal foglalkozó területek, ahová olyan mérnököket keresnek, akik kellő szaktudással rendelkeznek a kvalitatív analízisek területéről. Emellett képesnek kell lenniük a különböző modellek megalkotására, legyen az felhasználói viselkedést analizáló modellek vagy produkciós rendszerek elkészítése.

Az adatmérnökök mellett blokklánc szoftverrel foglalkozó mérnököket is keresnek, akik “komplex feladatokat tudnak megalkotni, illetve olyan platformokat képesek létrehozni, amelyek különböző terjedelemig skálázhatóak.”

És természetesen marketingeseket is keres a csapatba a Facebook, akik a blokklánccal kapcsolatos tevékenységet látják majd el. Ez minden valószínűséggel hamarosan magába fogja foglalni a Facebook új blokkláncon alapuló termékének reklámozását.

Ha csak azt vesszük figyelembe, hogy több mint 2 milliárd felhasználója van a közösségi médiaórásnak, akkor biztosak lehetünk benne, a blokklánc alapú Facebook termék is nagyot fog szólni.

 

Egy ehhez kapcsolódó hír, hogy továbbra is zakatol a blokklánc szakértelmet igénylő munkaerőpiac. Egy friss Glassdoor felmérés szerint a blokklánc szakértelmet igénylő állások száma 300% százalékkal nőtt egy év alatt.