Vigyázz, Google! A legnépszerűbb privát böngésző, a Brave saját keresőmotorját építi

Az adatvédelemre fókuszáló (és nem mellesleg kriptobarát) böngésző, a Brave saját keresőmotorja, a Brave Search elindítását jelentette be. A hír azt követően látott napvilágot, hogy a vállalkozás felvásárolta a nyílt forráskódú keresőmotort, a Tailcatet – olvashattuk a március 3-án kiadott sajtóközleményükben.

Eddig senki sem tudott igazi alternatívát ajánlani a Google keresőnek – a Brave Search szerint nekik ez sikerülni fog

A Brave a frissen felvásárolt Tailcat alapjaira építve most az első privát alternatívát nyújthatja a Google keresőnek.

És hogy ez miért fontos? Mert a jelenleg elérhető keresőmotorok csaknem mindegyike a Big Tech vállalkozások eredményeire támaszkodik. Ezek az eredmények pedig a Google esetében például a követők adatainak nyomon követesével kapcsolódik össze. Ez komoly adatvédelmi problémát jelent, hiszen a keresőmotorok piacának csaknem 92%-áért felel jelenleg a Google Search.

Ezzel szemben a most megszerzett Tailcat keresőmotorja egy teljesen független indexre épül. Ez az új keresőmotor, a Brave Search esetében azt jelenti, a megszokott minőség megtartása mellett a biztonságos keresés feladására sem kényszeríti felhasználóit – legalábbis a jelenlegi tervek szerint. Az új Brave Search nem fogja gyűjteni az IP-címeket. Ezen felül egyéb személyes beazonosításra alkalmas adatot sem fog arra felhasználni, hogy személyre szabottá tegye a keresési eredményeket.

Vigyázz, Google! A legnépszerűbb privát böngésző, a Brave saját keresőmotorját építi - Brave Search

A Brave már több, mint 25 millió aktív felhasználóval rendelkezik

„A Brave óriási növekedést tudott produkálni az elmúlt évben. 11 millió aktív havi felhasználóról 25 millió felé ugrott ez a szám. 2021-ben még nagyobb érdeklődést várunk, ahogy egyre több felhasználó akar privát, személyes adataikat tisztelő megoldásokat alkalmazni a Big Tech-kel szemben,” nyilatkozta Brandon Eich, a Brave Software CEO-ja és társalapítója. „A Brave küldetése, hogy a felhasználót tegye mindenek elé. Egy adatvédelemre fókuszáló keresőmotor beépítése a platformunkba egy szükséges lépés volt.”

A Brave Search a böngésző modelljéhez hasonlóan lehetőséget biztosít majd a felhasználóknak, hogy a reklámokat tartalmazó ingyenes verziót vagy a fizetős, de teljesen reklámmentes opciót válasszák. A reklámok ebben az esetben sem lesznek személyre szabottak, hiszen az ehhez szükséges adatokat a Brave nem gyűjti majd a keresések során sem.

A Tailcat fejlesztő csapata volt korábban felelős a privát kereső és böngésző termékekért a szintén adatvédelemre fókuszáló Cliqz-nél. Ők 2020-ban állították le szolgáltatásukat.

A Brave amellett, hogy több mint duplájára növelte a tavalyi év során az aktív felhasználóinak számát, továbbra is a legjobb értékeléssel rendelkező böngésző a Play Store-ban. Februárban a kriptobarát böngészőnél azt is bejelentették, hogy NFT-tárcával és DEX aggregátorral bővítik a szolgáltatásaikat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük