A GM és a Honda decentralizált elektromos jármű töltőhálózat specifikáción dolgozik

A Honda és a General Motors által vezetett szövetség, a Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI) kidolgozott egy globális szabványt annak érdekében, hogy a blokklánc-technológiát integrálja a decentralizált elektromos jármű töltőhálózatba.

A szél vagy a nap által termelt többletenergia tárolása elég nagy problémát jelent a megújuló energiaipar számára. Ennek oka, hogy az akkumulátorok relatíve még mindig nagyon drágák. De az elektromos járművek már most is jelentős tárolókapacitással rendelkeznek, hiszen ebből a szempontból tekinthetjük őket mozgó akkumulátornak is. Éppen ezért sokan kezdtek el foglalkozni a decentralizált energiahálózatokba történő bekötésükkel a megújuló energia tárolása érdekében.

Elkészültek a decentralizált elektromos jármű töltőhálózat első specifikációi

A MOBI Electric Vehicle Grid Integration (EVGI) munkacsoportja által kiadott első tervspecifikáció arra törekszik, hogy lefektesse az alapokat egy decentralizált töltőhálózat kiépítéséhez, ami hatékonyabban képes felhasználni a zöld energiát. A három alapvető felhasználási terület: jármű-hálózat integráció ( vehicle to grid – V2G), tokenizált karbon kreditek (tokenized carbon credits – TCC) és Peer-to-Peer (P2P) alkalmazások.

EV

A MOBI alapítója és COO-ja, Tram Vo úgy véli, hogy a szabvány előnyöket kínál minden vállalkozás számára, akik az „elektromos jármű és/vagy a töltési ökoszisztéma” képviselik.

“Az elektromos járművek, a töltők és az áramtermelők biztonságos autentikációval rendelkezhetnek és standard üzenetküldési formátummal kommunikálhatnak. Emellett automatikusan rögzíthetik az olyan tranzakciókat, mint a töltés, az előállítás és a csere egy elosztott főkönyvön.”

Az EVGI szabvány igyekszik biztosítani, hogy „az egyes felhasználási esetek releváns adat-attribútumai és funkciói rendelkezésre álljanak a szervezetek számára a saját alkalmazásaik létrehozásához”.

Az EVGI munkacsoport májusban indult a Honda és a General Motors (GM) vezető autóipari társaságok együttes irányításával. Az Accenture, az IBM, az IOTA Foundation és az R3 elosztott főkönyvi technológiai cégek szintén tagjai a munkacsoportnak.

Christian Köbel, a Honda R&D Europe szenior projektmérnöke kihangsúlyozta az ‘energiaszektor hatalmas átmenetét’. A „nagy erőművek központosított áramtermeléséből az elosztottabb és ingatagabb energiatermelés felé tart az ipar.A decentralizáció és a közvetlen P2P interakció koncepciója kulcsfontosságú tényezővé válik az új piac fellendítésében. Emellett hozzájárul az energiatudatos végfelhasználók számára a jelentőségteljes eszközök tervezéséhez”

A zöld energia egyre inkább a blokklánc-technológia fő irányvonalává válik. A Ripple és az Energy Web Foundation például a múlt héten bejelentette az „Energy Web Zero” protokollt az elosztott főkönyvi hálózatok dekarbonizálására.