A Minecraft betiltotta az NFT-ket és a blokklánc technológiát

A Minecraft fejlesztője betiltotta a játékban a nem helyettesíthető tokeneket, arra hivatkozva, hogy azok „szűkösséget és kirekesztettséget hoztak a játékba, ezek pedig ellentétesek az irányelveinkkel.”

A Minecraft készítője, a Mojang Studios bejelentette, hogy az NFT-k és a blokklánc technológiák a továbbiakban nem lesznek megengedettek a játékban. A vállalat szerint azért jutottak erre az elhatározásra, mert negatív visszajelzéseket kaptak néhány játékostól.

Az NFT-k elvonják a figyelmet a játék lényegéről

A Mojang Studios leszögezte, hogy az NFT-k betiltásának oka a Minecraftban az volt, hogy a játékosoknak “biztonságos és befogadó élményt” biztosítsanak.

A fejlesztők szerint az NFT-k igazságtalanul kirekesztik a játékosokat, ami ellentétben áll a Minecraft szellemiségével. A tokenek betiltásának másik oka az volt, hogy az NFT-k elterelik a figyelmet a játék lényegéről, és a profitszerzésre fektetik a hangsúlyt. A készítők azt is hozzátették, hogy a harmadik féltől származó NFT-k megbízhatatlansága és a tokenek tisztességtelen árazása szintén hozzájárult az eszközök betiltásához.

A vállalat egyébként kijelentette, hogy támogatja a blokkláncipar fejlődését, viszont a közeljövőben biztosan nem tervezi a technológia bevezetését a játékban.

Több projektre is nagy hatással lesz a tokenek betiltása

A Mojang Studios bejelentése nem csak a saját felhasználóira lesz hatással. Néhány projekt a Minecraft szereplőinek és kellékeinek NFT-kre való átalakítását tette meg fő üzleti modelljévé, ezért a mostani közlemény több vállalatnál is pánikot váltott ki.

Az egyik ilyen cég az NFT Worlds, amely a működésének kezdete óta több mint 160 millió dollárnyi bevételt könyvelhetett el. ArkDev, az NFT Worlds társalapítója elmondta, hogy cégét teljesen váratlanul érte a bejelentés. A vállalat elárulta, hogy a múltban többször is tárgyaltak a Minecraft készítőivel, de nem voltak utalások arra, hogy betiltanák a tokeneket.

“Azon dolgozunk, hogy megállapítsuk, milyen mértékben fog ez minket érinteni, és vészforgatókönyveket is tervezünk az abszolút legrosszabb esetre.” – írta ArkDev a Twitteren.

A kriptoszektorban egyébként nagyon sokan úgy értelmezték a Mojang Studios lépését, mint egy figyelmeztetést a többi cégnek, hogy ne építsenek a vállalati tulajdonú Web 2 hálózatokra, mert nagyon könnyen máshol is előfordulhatnak hasonló esetek.