A Nike hatalmasat kaszált NFT cipői eladásával

A legfrissebb adatok szerint a Dolce & Gabbana, a Tiffany, a Gucci és az Adidas milliókat kaszál az NFT-kből, de messze a Nike vezeti a listát. Lám, lám, az NFT-k körüli hájp még egy jó ideig mégsem fog lecsillapodni?

A Nike NFT projektjei a Dune Analytics elemzője, Noah Levine jelentése szerint több mint 185 millió dolláros bevételt hoztak a vállalatnak, amivel a cég elnyerte a digitális alkotásokban legsikeresebb márka címet. Az ikonikus amerikai multinacionális sportruházat gyártó 93 millió dolláros forgalmat bonyolított le az NFT-k elsődleges értékesítésével, a viszonteladásból bejött automatikus jogdíj pedig 92 millió dollárt termelt (amely szintén a vállalat kasszájában landolt). A dollármilliós bevétel mellett ugyanakkor a legfigyelemreméltóbb talán az, hogy a Nike pusztán az elmúlt év decemberében tette meg az első nagy lépését a metaverzum irányába, miután felvásárolta az RTFKT NFT-k világában működő divat- és gyűjtőkollekciókkal foglalkozó startupot.

Ami a részleteket illeti, a legmenőbb kollekciónak a 39 millió dollárt hozó CloneX bizonyult, később viszont az MNLTH digitális gyűjtemény fogta meg legjobban a rajongók figyelmét, aminek köszönhetően 24,22 millió dollár ütötte a vállalat markát. De szerencsére a Mint Vial, az MNLTH2, a CryptoKick és az RTFKT Bonus Items kollekciók sem maradtak gazda nélkül, melyek viszonteladásából 1 millió dollárt sikerült a sportmárkának begyűjtenie.

A többi márka sem kispályás már az NFT-k terén

A Nike után a Dolce & Gabbana 25,65 millió dolláros, a Tiffany 12,62 millió dolláros és az Adidas 10,94 millió dolláros bevétellel hódította meg az NFT szektort. A D&G egyébként több mint 9000 tranzakcióval vezet, de szorosan követi őt a Gucci is, mely közel 4000 tranzakciót tudhat maga mögött. A Tiffany ugyan legendás ékszereivel az elegancia egyik legmeghatározóbb alakja, az NFT-k piacán azonban mindössze 74 tranzakciót tudott összegyűjteni. Az Adidas viszont, bár a teljes bevétele tekintetében az ötödik helyre került, a Nike után a második legtöbb, mintegy 51 000 tranzakcióval büszkélkedhet.

Hiba lenne tehát azt vallani, hogy az NFT-k a piaci ingadozások miatt feledésbe merültek, és amint azt manapság tapasztaljuk, a vállalatok sikereit követően új belépők is megjelennek, amelynek köszönhetően az is meglehet, hogy ismételten dollármilliárdok fognak röpködni a szektorba.