A Nike is belépett a metaverzumba az RTFKT felvásárlásával

A Nike, az amerikai multinacionális sportruházat gyártó is megtette az első nagy lépést a metaverzum irányába. Pénteken az NFT világában működő divat- és gyűjtőkollekciókkal foglalkozó startup, az RTFKT a Twitteren jelentette be, hogy a Nike felvásárolta a cégüket. Az ügylet feltételeit és a vételárat eddig nem hozták nyilvánosságra.

RTKFT
Úgy tűnik, hogy a felvásárlás tökéletesen illeszkedik a Nike meghirdetett hosszútávú stratégiájába. Az RTFKT egyik legfontosabb termékcsaládja a legendás CryptoPunks NFT kollekció által ihletett hibrid NFT/fizikai cipőgyűjtemény. Idén márciusban pedig az RTFKT azzal került az újságok címlapjára, hogy a híres NFT művésszel, FEWOCiOUS-kal közösen egy digitális lábbeli kollekciót készítettek, amit aztán 3,1 millió dollár értékben értékesítettek metaverzumban.

Az Adidas után a Nike is metaverzumban látja a jövőt

A Nike különben már 2019-ben a blokklánc technológiát vizsgálta, egészen odáig ment el, hogy szabadalmaztassa a tokenizált cipőket.

„Ez az akvizíció egy újabb fontos lépés, amely felgyorsítja a Nike digitális átalakulását, és lehetővé teszi számunkra, hogy a sportolókat és az alkotókat kiszolgáljuk a sport, a kreativitás, a játék és a kultúra metszéspontjában” – írta a Nike elnöke, John Donahoe blogbejegyzésében. „Egy nagyon tehetséges alkotói csapatot akarunk összerakni egy hiteles és összekapcsolt márkával. Az a tervünk, hogy befektetünk az RTFKT márkába, kiszolgáljuk és bővítjük innovatív és kreatív közösségüket. Egyúttal pedig kiterjesztjük a Nike digitális lábnyomát és képességeit.”

A metaverzum divat szekciója is egy nagyon gyorsan bővülő ágazat. A Cryptokickers, egy NFT utcai ruházati projekt áprilisban írt alá első digitális cipőszerződést az NBA egykori sztárjával Wilson Chandlerrel.

Az örök rivális, az Adidas is belépett már a metaverzum világába. November végén írtunk róla, hogy az Animoca blokklánc-játékának, a The Sandbox játéknak a hivatalos Twitter-fiókja osztott meg egy tweetet az Adidassal kapcsolatban. Ez állt benne: „Hé, @adidasoriginals, a metaverzumban semmi lehetetlen. Mi van, ha meghívjuk az összes eredeti tervezőt és cselekvőt, hogy közösen alkossuk meg a jövőnket?

A tweet tartalmazott egy linket is, amely a kíváncsi kattintókat egy játékon belüli földterület koordinátáira irányította, amelyet nyilvánvalóan az Adidas Originals számára jelöltek ki.