A Playboy is belép a kriptobizniszbe, és a hír hallatára még a részvényei is megugrottak

Az ikonikus életstílus magazin, a Playboy is belép a digitálisan gyűjthető NFT-k (non-fungible token, azaz nem helyettesíthető token) piacára, jelentette be a vállalkozás tegnap. Az exkluzív új és klasszikus tartalmakat a Winklevoss ikrek NFT piacterének, a Nifty Gatewaynek segítségével teszik elérhetővé.

Új kollaborációk és klasszikus tartalmak is megjelennek a Playboy NFT-jében

Az NFT-őrület folytatásaként most a Playboy, a jólismert nyuszis logós életstílussal és szórakoztatással foglalkozó férfimagazin jelentette be terveit a nem-helyettesíthető tokenek kibocsátásáról. Ezek az újság több, mint 67 éves történelme során kiadott klasszikus fotók és műalkotások mellett számos új, modern művésszel kollaborációban alkotott tartalmat is magukba foglalnak majd. A bejelentés szerint az első projekt Mike Parisellával közösen kerül piacra, aki már korábban is dolgozott a Playboyjal, és aki főként az erotikus tartalmú kompozícióiról híres.

Az NFT-kkel különösen az új és eddig alulreprezentált művészeket szeretnék segíteni, mind az NFT-k, mind elnyerhető díjak formájában. Júniusban a Pride-hónap keretében egy LMBTQ+ témájú projekttel is előállnak majd Blake Kathryn művész segítségével.

„Nagyon izgatottak vagyunk a blokklánc által biztosított innováció és elérhetőség miatt. A munkánk jelentős része gyűjtőként és díjaink segítségével is a feltörekvő művészek segítése lesz. Azért vagyunk itt, hogy tanuljunk, támogassuk a közösséget, és innováljunk,” írták Twitteren.

A bejelentést követően a Playboy részvényei is nagyon jól muzsikáltak: nagyjából 6%-os emelkedést tudtak tartani a nap végére.

Az NFT-k (amikről itt olvashattok bővebben) nagyjából akármilyen digitális tartalmat képviselhetnek: műalkotásoktól kezdve akár Twitter-bejegyzésekig tényleg bármit. Ezek, mivel a blokklánc által vannak hitelesítve, különösen attraktívak lehetnek gyűjtők számára, hiszen bizonyítottan egyediek és eredetiek. Később egyébként a legtöbb esetben ugyanúgy továbbadhatók, és sokszor az alkotók a későbbi eladások során befolyt összegekből is részesülnek.

A Playboy az újságok között sem az egyedüli, aki már beszállt az NFT bizniszbe. A NYTimes egyik újságírójának cikkje március végén például 560 ezer dollárért kelt el (ez kb. 170 milllió forint a jelenlegi árfolyamon).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük