A világ egyik legjobb focistája is feltűnik egy NFT-cég mögött

Kylian Mbappé mindössze 24 éves, de tavaly Katarban közel állt ahhoz, hogy máris kétszeres világbajnok legyen, a szakportálok a világ legértékesebb futballistájának tartják, és 2022 nyara óta a Sorare NFT fantasy focijáték egyik befektetőjeként próbálja ki magát.

A nemzetközi topfocit figyelőknek nem kell bemutatni a Sorare fantasy játékot, amely az idei szezonban többek között az angol Premier League főtámogatója is, így a mérkőzések közvetítéseiben is időről időre szembejön. Azt viszont kevesebben tudják, hogy a platform befektetői között van három világbajnok futballista, Messi, Griezmann és Mbappé is. A francia startup Mbappé első Web3 befektetése, és a különleges koprodukcióban kiadott egyetlen Mbappé NFT rögtön 416 000 euróért kelt el.

Az együttműködés keretében a Sorare hozzájárul Mbappé „Inspired By KM” (IBKM) civil programjához, amely oktatási projekteket fejleszt, és segít a hátrányos helyzetű fiataloknak felfedezni a Web3 technológia által kínált lehetőségeket. Az 1,8 millió felhasználóval rendelkező, és 4,3 milliárd dolláros cégértékre becsült Sorare képzéseket, konferenciákat, egyéb anyagokat és egy speciális diplomát biztosít azoknak a fiataloknak, akikkel az IBKM dolgozik.

Mbappéról korábban is jelentek meg olyan beszámolók, hogy rendkívül tudatos a pályán kívüli életben, édesapjával és Delphine Verheyden tanácsadójával nagyon fókuszáltan építik személyes márkáját és fektetik be a pályán megkeresett milliókat. Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala öt védjegyét jegyezte be a futballistának: KM EDITION, KM MODE, ZEBRA VALLEY, SAZILEY PROD és OHZORA. 

A játékos leghíresebb szponzorai között megtalálhatóak a Nike, a Hublot, a Dior, az Oakley és a globális brandváltásban Mbappénak is nagy szerepet szánó EA Sports FIFA. A 2026-os labdarúgó világbajnokságot az Egyesült Államokban (valamint Kanadában és Mexikóban) rendezik meg, így Mbappé népszerűsége a tengerentúlon is egyre nagyobb, nemrég az Air Zoom Mercurial reklámjában feltűnt a New York-i Times Square óriáskivetítőin is. Zebra Valley cégével az NBA amerikai kosárligával lépett partnerségre, és célja a futball és kosárlabda szurkolók megszólítása és egyesítése. Nem mellesleg a Sorare is terjeszkedik az NBA-ben, így minden bizonnyal itt is közösen mozognak a szálak.

Mbappé a sportban és az üzleti életben elért sikerei mellett jótékonyságban is előljár, 2018-ban például az összes bónuszát a beteg gyermekeket segítő Premiers de Cordée alapítványnak adta. IBKM jótékonysági szervezetéről már megemlékeztünk, válogatott meccsei után járó bónuszairól pedig úgy rendelkezett, hogy a Francia Futballszövetség utalja egyenesen jótékonysági célokra.

Ahogy a játékos fogalmazott: “Éppen elég pénzt keresek, úgyhogy fontosnak tartom, hogy segítsek azokon, akiknek szüksége van erre. Rengeteg ember szenved, vagy beteg. A magunkfajta embereknek könnyű segítő kezet nyújtani ezeknek az embereknek. Az én életemet ez nem változtatja meg, de az övéket igen, és ha erre lehetőség van, akkor ez egy nagy öröm nekem is.”